یزد؛

آغاز عملیات اجرایی بوستان بانوان(ریحان)

عملیات اجرایی بوستان بانوان(ریحان) در شهر حمیدیا یزد آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛معاون اور عمرانی استاندار یزد گفت:با توجه به اینکه به ساخت بناهای جدید و همچنین شهرک ها در مناطق مختلف  فضای مورد نیاز ورزشی و همچنین بوستان در آن دیده نشده اقداماتی مانند ساخت بوستانها می تواند این کمبودها را رفع کند. 

 سید محمدرضا سید حسینی  افزود:رویکرد شهرداری های استان باید به سمت فعالیتهای فرهنگی و ساخت اماکن مرتبط با امور ورزشی و فرهنگی باشد.

معاون استاندار گفت: با توجه به اینکه کاربری چند منظوره برای ساخت این بوستان برنامه ریزی شده لذا نقش مهمی در فعالیتهای ورزشی و فرهنگی بانوان شهر حمیدیا خواهد داشت و امیدواریم با پیگیری شهردار این منطقه و همچنین حمایت شورای شهرحمیدیا این طرح زودتر به بهره برداری برسد.

وی گفت: عمده ترین فعالیت شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر بیشتر به سمت ساخت خیابان و آسفالت و امور عمرانی است در حالیکه تقاضای بخشی از مردم ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی است.

معاون امور عمرانی استاندار یزد گفت: ساخت این بوستان ویژه بانوان در شهرداری حمیدیا قابل تقدیر است، اظهار کرد: بیش از نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند و لذا باید برای تامین درخواست ها و نیازهای آنها نیز اقدام شود.

شهردار حمیدیا هم در این مراسم گفت: بوستان بانوان شهر حمیدیا (ریحان) در محل خیابان امام خمینی(ره) واقع شده و دو محله و همچنین دوشهرک اطراف را پوشش خواهد داد. 

سید علی میرنژاد افزود: برای این بوستان کاربری های فرهنگی و ورزشی، آلاچیق، آب نما ، مسیر پیاده روی، محوطه بازی کودکان و اسکیت و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده که در مدت 15 ماه با اعتبار 30 میلیارد ریال ساخته می شود. 

وی ادامه داد: بوستان بانوان شامل یکهزار و 400 متر مربع در طبقه همکف و 500 متر در طبقه تحتانی در فاز نخست ساخته می شود و غرفه ای هم برای عرضه صنایع دستی بانوان نیز دراین بوستان در نظر گرفته شده است. 

شهردار حمیدیا گفت: هر چند انجام این پروژه 15 ماه دیده شده اما با توجه به قولی که پیمانکار اعلام کرد در دهه کرامت سال آینده شاهد بهره برداری آن باشیم. 

میرنژاد ادامه داد: تعدادی از منازل اطراف این بوستان خریداری شده و تعدادی دیگر هم در دست اقدام است که به محوطه مجموعه اضافه خواهد شد تا بتوانیم درخواستهای بانوان رادر زمینه فضاهای ورزشی و بویژه فرهنگی تامین کنیم.

عملیات اجرایی ساخت بوستان بانوان (ریحان ) شهر حمیدیا با حضور مادران شهید حاج حسن دشتی و شهید سید علی دشتی آغاز شد.

از جمعیت یک میلیون و 70 نفری استان یزد 520 هزار و 864 نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.

همچنین از مجموع زنان استان 42 هزار و 550 هزار نفر شاغل می باشند و تعداد زنان بی سرپرست ، بدسرپرست و سرپرست خانوار به ترتیب هشت هزار و 521 ، 229 و شش هزار و 589 نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: ساخت ، عملیات ، شهرداری ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار