یزد؛

جذابيت و درايت، لازمه کار فرهنگی

استاندار يزد: ضروری است ترويج رسالت های فرهنگی بر اساس دو عنصر بنيادين اخلاق و آگاهی نهادينه شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ نشست استاندار يزد با مسئولان و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان در دفتر استاندار برگزار شد.

سيدمحمد ميرمحمدی در اين جلسه با بيان اينكه كشور ما مردم متحد و همدلی دارد و دشمن در صدد تفرقه اندازی است بیان کرد: در تمام مسائل جامعه هر نوع اقدامی كه زمينه ساز تفرقه و فاصله گرفتن از همدلی مردمی باشد، باید با شک و تردید به آن نگاه کرد.

ميرمحمدی افزود: جوانان و دانش آموزان بايد در مدرسه اخلاق انقلابی و پایبندی های اعتقادی و رفتار اسلامی  بيامورند؛ شخصيت های بارز انقلابی علما، فضلا و دانشمندان را شناخته و با مطالعه اسناد مربوط به ارزش ها و جهان بينی اسلامی در اين مسير گام بردارند.

استاندار يزد تشريح كرد: علما، مراجع و بزرگانی كه عمر خود را صرف آموزه های دینی و انقلاب كرده اند، بهترين راهنما و خط فكری برای شناخت ضرورت های زندگی در شرايط امروز مي باشند كه بايد با تكيه بر اين سمبل های ماندگار، با هدف عمل به وظايف فردی و اجتماعی برنامه ريزی كرد.

وی در ادامه سخنان خود مسائل فرهنگی را بزرگترين دغدغه اجتماعی دانست و اذعان داشت: كار فرهنگی بايد همواره با جذابيت و درايت همراه باشد كه اين امر ممكن نخواهد شد مگر اينكه فرهنگ را با شيرينی، اخلاق نيكو، فكر باز، صمميت و رفاقت در جامعه ترويج کنیم.

استاندار يزد گفت: با قدرت و اجبار نه تنها نمی توان از کارهای فرهنگی نتیجه گرفت بلكه در هيچ موضوع ديگری نيز نمی توان پایبندی و اعتقاد را در آن ها عمق بخشید و ورود به موضوع فرهنگ تنها با متانت، عمل صالح، دلسوزی و الگوسازی كارساز است.

ميرمحمدی خاطرنشان كرد: لازم است با خوشبينی نسبت به برادران و خواهران دينی خود به تعامل و همکاری بپزدازیم، زيرا انسان مومن هميشه خوشبين و مثبت نگر است.

استاندار يزد ادامه داد: با ايجاد محدوديت نمی توان در برنامه های اجتماعی موفق عمل كرد و نتيجه ای موثر در ترويج فرهنگ و سلامت اجتماعی انتظار داشت ولی با آگاهی بخشی و ايجاد انگيزه در این راه می توان نتیجه مثبت گرفت.

ميرمحمدی با اشاره به گسترش شبكه های اجتماعی و ساير قابليت های ارتباطی در زندگی امروز گفت: اين وسايل ارتباطی تاثير بالايی در جامعه دارند و ما بايد برنامه های كارشناسی شده و جذابی را با هدف تغذيه فكری اجتماع مخصوصا براي نوجوانان و جوانان در نظر گيريم و آنچه ظرافت و اثرگذاری را با خود به همراه دارد دنبال کنیم.

وی شخصيت حضرت امام خمينی (ره) را يک الگوی اخلاقی، انقلابی و عرفانی دانست و خاطرنشان كرد: امام بزرگوار شبكه مجازی و امكانات امروز را نداشتند، اما بايد فكر كنيم چگونه در عظمتی مثال زدنی عشق و علاقه در مردم و جامعه ايجاد کردند. 

استاندار یزد تاكيد كرد: اگر بخواهيم جوانان جذب برنامه ها و ارزش های اسلامی و انقلابی شوند بايد از صداقت، ايمان و درستی معمار كبير انقلاب كه منافع عمومی و مصالح ملی و نوع دوستی را در اولويت قرار می دادند الگو برداری و اين نقاط ريشه دار در باور و علاقه مردم به حضرت امام (ره) را به همگان معرفی کنیم.

ميرمحمدی ضمن توصيه به نگاه هم جانبه به دغدغه های اجتماعی و عدم استفاده از الگوهای رفتاری نامناسب گفت: فردی می تواند به معروف توصيه و از منكر نهی كند كه تفاوت اين دو را بداند زيرا اگر ابتدا بتوانيم معروف ها را با زيبايی و جذابيت ترويج نمائيم، منكرها به خودی خود رنگ می بازند.

استاندار يزد در پایان سخنان خود تصریح کرد: نبايد به تنهايی نگاه و ديد خودمان را ملاک  قرار دهيم بلکه باید با افتادگی، تواضع، آشنایی با خواست های مردم و شرایط زندگی جامعه به شناخت و بررسی شيوه های درست دست پيدا كنیم و اخلاق حسنه را برای جذب ديگران به کار گیریم.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست نمایندگان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان پرداختند. 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.