بهره برداری از بزرگ‌ترین طرح نمک زدایی کشور تا شش ماه آینده

بزرگترین طرح نمک زدایی نفت کشور، تا شش ماه آینده راه اندازی می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: امسال چندین طرح نمک زدایی برای فرآورش نفت نمکی در کشور به بهره برداری می‌رسد که مهم ترین آن طرح نمک زدایی 220 هزار بشکه ای اهواز به عنوان بزرگترین طرح در ایران است.

بیژن عالی پور در نشست بررسی آتش سوزی خط لوله 42اینچ انتقال گاز آغار و دالان در ایستگاه لخته گیر روستای شول گناوه، افزود: طرح نمک زدایی 55 هزار بشکه ای در بی بی حکیمه، 110 هزار بشکه ای گچساران، 55 هزار بشکه ای در رگ سفید و 45 هزار بشکه ای در هفتگل و نفت سفید از دیگر طرح‌هاست.

وی با اشاره به این که طرح نمک زدایی با هدف افزایش تولید و کیفیت بخشی نفت خام اجرا می‌شود، ادامه داد: چنانچه نمک و آب نفت بالا برود از کیفیت خواهد افتاد و روی قیمت آن اثرگذار خواهد بود.

عالی پور افزود: همه این طرح‎ها به دست متخصصان داخلی اجرا شده و96 درصد تجهیزات آن داخلی است که تصمیم داریم تجهیزاتی که از خارج تهیه می‌شود نیز از داخل تامین شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب کشور، طرح‌های تزریق گاز را از دیگر طرح‌های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: طرح تزریق گاز گچساران، لب سفید و قلعه نار از عمده این طرح‌هاست که قرارگاه خاتم الانبیا آنها را دردست اجرا دارد و تا شش ماه آینده راه اندازی می‌شود.

وی درباره دایرشدن دفتر نمایندگی شرکت نفت و پرداخت حق آلایندگی در شهرستان گناوه نیز توضیح داد: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را با وزیر نفت مطرح کرده که با تعامل با مسوولان نفتی انجام خواهد شد.

خط 42اینچ انتقال گاز آغار و دالان که بخشی از گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به مناطق نفت خیزجنوب انتقال می دهد، بامداد شنبه هنگام عملیات فشارگیری دچار انفجار و آتش سوزی شد. این حادثه یک کشته و دو زخمی داشت.

شهرستان گناوه در 120کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع شده و چندین شرکت نفتی در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.