وحشت جمهوری‌خواهان از شکست احتمالی ترامپ/ سنای آمریکا تحت تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری

بسیاری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا نگران از دست دادن کرسی‌های خود بر اثر اقدامات غیرقابل پیش‌بینیِ ترامپ هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت شبکه ان‌بی‌سی؛ مسئولان جمهوری خواه آمریکا در حالی به تماشای کمپین ترامپ نشسته اند که نگران شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری و از دست دادن کرسی‌های اکثریت در سنا هستند.

بسیاری از سران جمهوری خواه در ماه های اخیر به کاندیداهای ریاست جمهوری پیشنهاد داده بودند تا بدون توجه به دست‌یافته های نمایندگان جمهوری خواه در مجلس به تبلیغات در کمپین های خود بپردازند. آن ها امیدوار بودند تا حد امکان خود را از انتخابات ریاست جمهوری جدا کرده و تحت تأثیر آن قرار نگیرند؛ اما جمهوری خواهان همچنان نگران شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هستند. آن ها اظهار کرده اند در صورتیپکه ترامپ در انتخابات آمریکا شکست بخورد، جمهوری خواهان ممکن است صندلی های اکثریت در سنای این کشور را از دست بدهند.

با این حال بسیاری از جمهوری خواهان برای پیروزی در انتخابات سنا به ترامپ نیاز دارند. بسیاری از آن ها اظهار کرده اند این حزب از حملات ایجاد شده بر علیه کلینتون و حزب دموکرات ها سود برده اند. آن ها در همین راستا به ترامپ پیشنهاد داده اند تا توجه اش را بر مقابله با کلینتون قرار داده و از ایجاد حواشی دیگر بپرهیزد.

دموکرات ها برای این که بتوانند بار دیگر اکثریت سنای آمریکا را به دست آورند، باید در صورت پیروزی کلینتون 4 صندلی و در صورت پیروزی ترامپ 5 صندلی، اضافه بر صندلی های کنونی، را به خود اختصاص دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار