شیراز؛

انجام مطالعات شهرداری پیرامون شاهچراغ

شورای شهر شیراز انجام مطالعات توسط شهرداری پیرامون طرح احداث تله کابین اتوبوسی با محوریت انتقال زائران شاهچراغ را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلام علی ترابی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با شاره به احداث مراکز اقامتی و تسهیل دسترسی به حرم‌ های شهر شیراز گفت: شاهچراغ بزرگ‌ ترین قطب مذهبی جنوب کشور است که سالانه میلیون‌ ها مشتاق و شیفته اهل‌ بیت را از سراسر جهان به‌ ویژه جنوب کشور راهی شهر شیراز می‌کند و مأمن و پناهگاه مطمئن انسان‌ های خداجو و امید گرفتاران و نجات ‌بخش درماندگان و وسیله‌ های قرب الهی است.
ترابی افزود: توجه به توسعه و تسهیل امر زیارت بقاع متبرکه یک وظیفه همگانی است و محوریت رشد و توسعه شهر باید بر اساس این نقاط نورانی بوده، برنامه‌ ریزی توسعه شهری باید گرد این کانون‌ های مقدس طرح شود.
وی ادامه داد: پذیرایی از زائران اماکن مقدسه و مجاورین آن باید به‌ عنوان اولویت اول مدیریت شهری باشد.
وی ادامه داد: حضور فرزندان عظیم‌ الشان موسی ابن جعفر (ع) در این شهر مقدس از هر لحاظ موجب خیر و برکت و آبادانی این دیار است و اگرچه از زمان فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل‌ بیت شیراز بیش از هشت سال می‌گذرد ولی هنوز فاصله زیادی تا رفع موانع دسترسی مردم شریف شیراز و سایر زائرین گرامی برای رسیدن به این اماکن مقدس وجود دارد.
 وی بیان کرد: شهرداری با کمک تولیت حرم، هرچه سریع‌ تر طرح جامع برای تعیین مسیر های دسترسی قوی به این اماکن مقدس را تهیه و به شورا ارائه کند و با مطالعه و پیگیری در دو جهت شمال و جنوب امکان دسترسی آسان مردم به این اماکن مقدسه وجود دارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری تصریح کرد: با وجود تأکیدات شورا هنوز تا کنون سایت مناسب جهت ایجاد زائرسرا و هتل‌ های اقامتی در اطراف حرم‌ های مطهر تعیین نشده که لازم است قبل از پایان فعالیت شورای چهارم این موضوع تعیین تکلیف شود و سؤال بسیاری از مردم و زائران این است که به چه دلیل شکل‌گیری اماکن اقامتی در اطراف حرم‌ های مطهر صورت نپذیرفته و چرا زوار عزیز هیچ مکان مناسبی برای اقامت و زیارت در اطراف حرم را جهت استفاده نمی‌بینند در حالی‌که در همه شهرهای زیارتی جهان اسلام مجموعه‌ های اقامتی در اطراف حرم‌ های مطهر شکل‌ گرفته ولی در شیراز متأسفانه به دلیل معلوم و نامعلوم اماکن اقامتی از حرم‌های مطهر فاصله زیادی دارند.
وی خاطر نشان کرد: طرح مطالعاتی احداث تله کابین اتوبوسی و اهدای کمک 20 میلیون تومانی برای برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه نیروی انتظامی و 30 میلیون تومان برای همایش یادواره شهدا و جانبازان شیمیایی در شیراز را تصویب شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار