شیراز؛

جا به جایی سالانه 25 میلیون تن کالا در استان فارس

سهم فارس از حمل کالای کشور رتبه اول را در بین سایر استان‌ ها کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد خواست‌ خدایی مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌ های استان فارس گفت: اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌ های استان فارس با جا به جایی سالانه بیش از 25 میلیون تن کالا رتبه اول را در بین سایر استان‌ ها به خود اختصاص داده است.
خواست‌ خدایی افزود: توجه به حمل‌ و نقل زیر بنای داخلی توسعه که حلقه واسطه تولید و مصرف در شرایط کنونی است موجب روان شدن توسعه و عرضه سریع ‌تر محصولات تولیدی به بازار هدف می‌شود.
وی ادامه داد: در استان فارس 231 شرکت حمل بار، 45  هزار ناوگان باری و 55 هزار راننده حرفه‌ ای حدود 40 درصد حمل بار را درون‌ استانی و 60 درصد برون‌ استانی را برعهده دارند و بخشی از حمل بار استان ‌های هرمزگان و بوشهر را حمل می‌کنند.
خواست‌ خدایی بیان کرد: 112 شرکت مسافربری،چهار هزار و 60 اتوبوس، مینی‌بوس و خودرو و 11 هزار راننده حرفه ‌ای سالانه 13 میلیون نفر را جا به جا می‌کند که از این تعداد 30 درصد برون‌ شهری و 70 درصد درون‌استانی هستند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس تصریح کرد: اجرای طرح ساماندهی وانت‌ بارهای جاده‌ای، تداوم اجرای پیمایش سوخت ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای، مباحث مرتبط در حوزه نوسازی ناوگان، برپایی دومین کنفرانس بین‌المللی آی.تی.اس و اهمیت هوشمند سازی فعالیت‌ ها و عملکرد ها در زمستان امسال و واگذاری حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل حمل‌ و نقل و پایانه ‌های فارس از دیگر برنامه‌ های در دست اجرا است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.