برداشت کنندگان کرومیت در پناهگاه حیات وحش بختگان دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست بختگان گفت: متخلفانی که به صورت غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش بختگان اقدام به برداشت سنگ کرومیت می‌کردند، راهی زندان شدند.

سید حسن طباطبایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بختگان اظهار کرد: ۲ متخلف که شبانه به صورت غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش بختگان اقدام به برداشت سنگ کرومیت می‌کردند توسط یگان اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان دستگیر و با دستور مقام قضایی راهی زندان شدند.

 او گفت: هرگونه برداشت غیرمجاز ماده معدنی در عرصه‌های طبیعی حسب قانون جرم بوده و با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

طباطبایی با بیان اینکه برداشت بی رویه، غیر اصولی و غیر مجاز از ذخایر معدنی و منابع غیر تجدیدشونده زیان‌های جبران ناپذیری به منابع ملی و محیط زیست وارد می‌کند، اضافه کرد: ذخایر معدنی از منابع طبیعی غیر تجدیدشونده است که زیاده خواهی در برداشت از این منابع به واسطه قرار گرفتن این گونه ذخایر در جوار مراتع و جنگل‌ها موجب تخریب محیط زیست و عرصه‌های طبیعی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بختگان ذخایر معادن شهرستان بختگان را سنگ‌های تزئینی و کانی‌های فلزی مانند کرومیت دانست و افزود: برخی سودجویان برای دستیابی به نوع ماده معدنی مورد دلخواه و نظر خود، سطح وسیعی از مراتع، دامنه کوه‌ها و جنگل‌های طبیعی را تخریب می‌کنند تا ماده معدنی را از اعماق زمین بیرون بکشند. بدون تردید ذخایر معدنی و طبیعی تنها متعلق به نسل فعلی نبوده و بخش عمده این ذخایر سهم نسل‌های آتی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.