با رفع تحریم‌های جهانی؛

فرانس 24: ایران می‌تواند بازیگری مهم در آفریقا باشد

شبکه تلویزیونی فرانس 24 در گزارشی با اشاره به افزایش فعالیت‌های اقتصادی ایران در کنیا، اعلام کرد تهران می‌تواند به بازیگری مهم در آفریقا تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلويزيونی فرانس بيست و چهار در گزارشی درباره حضور ايران در کنيا اعلام کرد: ايران می‌تواند به بازيگری مهم در آفريقا تبديل شود.

این شبکه گزارش داد: پس از چین، که سرمایه‌گذاری گسترده در قاره آفریقا کرده است، اروپا و آمریکا، از این پس باید به ایران نیز توجه ویژه ای داشت. ایران با داشتن بیش از چهارصد میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی می تواند به بازیگری مهم در آفریقا تبدیل شود.

فرانس بیست و چهار سپس گزارشی از حضور ایران در کنیا پخش و در آن اعلام کرد:  صادرات چای (کنیا) معادل بیش از یک میلیارد دلار در سال است. بیشتر چای کنیا به پاکستان و مصر صادر می شود؛ اما بازیگری جدید به نام ایران اکنون به میدان بازگشته است. 

«کامائو» - تاجر کنیایی- فقط به ایران محصول صادر می کند و امیدوار است امسال بتواند ده میلیون دلار کالا به این کشور بفرستد.

ژوزف کامائو کیمیندا در این باره می گوید: « از زمانی که آغاز کرده ام،  فعالیتم افزایش چشمگیری داشته است. هر روز مشتری جدیدی داریم.»

فرانس بیست و چهار در ادامه افزود: رفع نسبی تحریم‌های آمریکا ضد ایران، چنین فرصتی را برای کامائو به وجود آورده است.  وی به خوبی بازار ایران را می شناسد.

کامائو می گوید «ایرانیان مزه قوی چای را دوست دارند. هر چه مزه قویتر باشد، برایشان بهتر است.»

فرانس بیست و چهار افزود: تحریم ها مانع از این می‌شد که تهران با کشورهای مختلف تجارت داشته باشد و این تحت تاثیر آمریکا بود. اکنون تراکنش‌ها و محصولات مستقیماً می تواند با تهران انجام شود. 

هادی فرج‌وند، سفیر ایران در کنیا، در اینباره گفت: « تحریم‌ها مشکل ایجاد می کرد، اما اکنون بانک‌های ما می‌توانند با دیگر بانک‌ها همکاری کنند و انتقال پول امن تر و کم هزینه تر است.»

ایران در حوزه مهندسی و پتروشیمی کنیا فرصت‌هایی برای خود می بیند. اما در اینجا چین همچنان بازیگر اصلی است. این کشور بیش از 30 درصد از صادرات کنیا را در سال گذشته به خود اختصاص داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار