توزیع 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه / پیش‌بینی 156 برنامه در جهت اجرای سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش گفت: 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه توزیع می‌شود که امور چاپ و آماده سازی آن از ماه‌های پیش انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فانی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بیان داشت: اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور میراث ماندگاری از شهید رجایی بوده که امروز دومین روز از این اجلاس با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس است.

فانی اظهار کرد:‌ قطار تغییر نظام آموزش و پرورش امسال به پایه دهم رسید و لذا این وزارت‌خانه اقدامات فراوانی برای آماده‌سازی مدارس انجام داده است. همچنین در نظام جدید متوسطه دوم 4 کتاب جدید و سرفصل‌های درس انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه، کار آفرینی و پایگاه تولید، درس انسان و سلامت اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حدود 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه توزیع می‌شود و امور چاپ و آماده سازی آن از ماه‌های پیش انجام شده است. 

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه اجرای سند تحول مبنای کار قرار گرفته  و راهبردهای آموزش و پرورش که اجرای این سند است در هیات دولت به تصویب رسیده که امیدواریم در طول برنامه ششم و هفتم این سند را به مرحله اجرایی برسانیم.

فانی اظهار کرد: امسال 156 برنامه برای اجرای سند تحول در برنامه آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که امیدواریم با مساعدت مجلس بتوانیم بخش عظیمی از آن را انجام دهیم.

وی گفت:‌ مدارس غیر دولتی از سال 66 در کشور آغاز به کار کرده است.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در فقدان نیرو به سر می‌برد، یادآور شد: تحول در آموزش و پرورش نیز در گرو منابع انسانی میباشد زیرا معلم نقش ممتازی در این زمینه دارد پس خواهشمندم مجلس نگاه ویژه ای در جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش داشته باشد تا بتوانیم نقش مهمی را در تربیت دانش‌آموزانمان داشته باشیم.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار