رشد ٢.٧ درصدی بودجه آموزش و پرورش در دولت يازدهم/رونمايی از ١٤٠ عنوان كتاب جديدالتأليف

وزير آموزش و پرورش از رشد ٢.٧ درصدي بودجه آموزش و پرورش در دولت يازدهم و رونمايي از ١٤٠ عنوان كتاب جديدالتأليف خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش كشور كه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است گفت: آموزش و پرورش كانون خلق دنیای آینده است در واقع آموزش و پرورش هر كشور با شعار آینه تمام نمای یك كشور فعالیت می‌كند.

وی با بیان این كه معلمی اصلی ترین عنصر مؤثر در فرآیند تعلیم و تربیت است، عنوان كرد: مهر ٩٦-٩٥ با پایه دهم و مبتنی بر نظام آموزش آغاز می‌شود؛ امسال ١٤٠ عنوان كناب جدیدالتألیف داریم كه امروز رونمایی می شود.

فانی بیان كرد: در دوره متوسطه دوم دروس جدید را با تصویب شورای عالی به مدارس وارد كردیم كه شامل كارآفرینی و كارگاه تولید انسان و سلامت است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نگاه خوبی به آموزش و پرورش شده ، گفت: در اجرای رتبه‌بندی معلمان شاهد افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش در دولت بودیم که این رشد از 16.8 هزار میلیارد به 30.5 هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی افزایش بیش از 82 درصدی در طول چند سال اخیر را شاهد بودیم که در دولت یازدهم سهم بودجه 2.71 افزایش یافته است.

پیشنهاد آموزش و پرورش برای ایجاد ستاد هماهنگی در سند تحول
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین کشور مبنای برنامه ششم توسعه قرار گرفته است، عنوان کرد: اجرای متوازن در طول برنامه ششم مصوب شده است.

وی افزود: لازمه تحول در نظام تعلیم و تربیت مشارکت همه جانبه دستگاه‌های کشور است لذا پیشنهاد ایجاد ستاد هماهنگی و پشتیبانی در اجرای سند تحول را داریم.

فانی اظهار کرد: اکنون که معاون اول رئیس جمهور در این جمع حضور دارد پیشنهاد می‌کنیم چنین ستادی با مسئولیت وی تشکیل شود و دستگاه‌های مربوطه نیز هماهنگی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر این سند داشته باشند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار