جهانگیری خبر داد

اختصاص 3500 میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری

معاون اول رییس جمهور از اختصاص 3500 میلیارد تومان بودجه برای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم آغاز سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش كشور كه امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بزرگترین نهاد اجتماعی کشور بار تحقق اهداف ملت را به دوش می‌کشد که در این مراسم ضرورت ها و مسائل‌ پیش‌روی آن مطرح می‌شود چرا که توسعه پایدار و عدالت اجتماعی حوزه آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص اهمیت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در نظام اسلامی و از ابتدای انقلاب و با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری تا به امروز مورد تأکید قرار گرفته و در قانون اساسی و سیاست‌های جمهوری اسلامی برنامه‌های مختلفی برای توسعه و بهره‌وری بیشتر آن تدوین شده است که در این رابطه مسئولان عالی رتبه در خصوص تحقق اهداف بزرگ اسلامی اتفاق نظر دارند.

وی در ادامه اذعان کرد: آموزش و پرورش باید به نظامی کارا تبدیل شود چرا که پایه و اساس پیشرفت کشور نیروی انسانی است و مهمترین بخش تربیت نیروی انسانی پرورش علمی، اخلاقی، خلاقیت و تعهد بر عهده آن است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت بیشترین بخش توجهات را به بخش آموزش و پرورش انجام می‌دهد، عنوان کرد: بیشترین تعداد کارمندان دولت به وزارت آموزش و پرورش تعلق دارد بر همین اساس توسعه همه جانبه و پایدار کشور و اصلاح مدرسه در این حیطه مطرح می‌شود همچنین که تحولات فناوری نیز در عصر ارتباطات و اطلاعات در این بخش بررسی می‌شود چرا که نه آموزش ثابت می‌ماند نه پرورش که دنباله‌رو این موضوع تدوین برنامه‌های مختلف برای جهت‌دهی و هدایت به نظامی پویا و کارآمد در دستور کار مسئولان قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: آگاه سازی افراد در ایجاد تحولات آتی نسل امروز مؤثر بوده که لازم است کودکان امروز دنیای کنونی را بشناسند و وابستگی خاصی به فرهنگ ایرانی و اسلامی پیدا کنند چرا که هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مستلزم نگاهی عمیق به امر تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش است که دنباله‌رو این موضوع آموزش و پرورش با سازگاری معیار‌های دینی و اسلامی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است.

جهانگیری افزود: وزیر آموزش و پرورش در زمان ریاست خود با ایجاد برنامه های متعدد مبنای تحول در آموزش و پرورش را پایه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در مرحله اول نیازمند توجه به کارکنان و معلمان است، گفت: باید به وضعیت معیشت معلمان توجه شود و پس از آن سیاست گذاری نحوه اداره و ساختارهای جدید در آموزش و پرورش شکل گیرد. 

وی ادامه داد: باید مدارسی در کشور ایجاد کنیم که متناسب با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی باشد و از نظر تاثیرگذاری در جهان اسلام سرآمد شود. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت با وجود تنگناهای اقتصادی موجود، به آموزش و پرورش توجه کرده است، اظهار کرد: باید بیش از این به اقتصاد آموزش و پرورش توجه شود تا معلمان با فکری آسوده توان خود را به حوزه تعلیم و تربیت اختصاص دهند.

جهانگیری از تغییر شکل و فرم مدارس کشور خبر داد و عنوان کرد: باید به جهت ساختار تغییرات اساسی در مدارس کشور ایجاد شود و اکنون فاصله زیادی بین کپری تا مدارس هوشمند وجود دارد که جهت گیری باید به سمت ایجاد مدارس هوشمند باشد و برای رسیدن به چنین هدفی نیازمند برنامه‌های ویژه‌ای هستیم.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید به وضعیت آموزش و پرورش توجه ویژه ای دارد و با توجه به اینکه طی این دوره کاهش بودجه مصوب و توجه به شرایط موجود را شاهد بودیم اما در میزان اختصاص بودجه به آموزش و پرورش حداکثر تلاش صورت گرفته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سال 94 شاهد کاهش درآمد نفتی بودیم، عنوان کرد: ‌در چنین شرایطی تخصیص پرداخت بودجه از 100 به 115 درصد رسید. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در سال جاری نیز برای رتبه بندی در آموزش و پرورش 3 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است تا این طرح روند اجرایی خود را طی کند البته در مقایسه با نیازهای بزرگ آموزش و پرورش این عدد چندان قابل توجه نیست. 

پیگیری وضعیت بیمه فرهنگیان
جهانگیری در خصوص وضعیت بیمه‌ای فرهنگیان گفت: با توجه به پیگیری های متعدد وزیر آموزش و پرورش و مسئولان دولت، اقدامات انجام شده و طبق تعهدات در مقابل فرهنگیان بازنشسته قطعا به نتایج مطلوبی می‌رسد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: شاخص‌های متعددی برای زندگی و آموزش در مناطق محروم در نظر گرفته شده که در این رابطه ردیف  متعددی از بودجه به آن مناطق اختصاص پیدا می‌کند تا قسمتی از تنگناهای اقتصادی آنان برطرف شود.

وی با بیان اینکه امسال سال سوم دولت به پایان می‌رسد، بیان کرد: در شروع کار اولویت‌های مهمی برای کشور و بر اساس نیاز در دستور کار قرار گرفت و مهمترین چالش‌های پیش‌رو مسائل هسته‌ای و روابط بین‌المللی بود که ایجاد تالار‌های گفتمان برای اسلام‌هراسی و جلوگیری از تحریم‌های ظالمانه و دفاع از حقوق‌های هسته‌ای در دستور کار مسئولان قرار گرفت و با توجه به بازه زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب نیز دست پیدا کرد.

جهانگیری افزود: ایران امروز به عنوان کانون با ثبات و آرام شناخته شده و از منزلت خاصی در میان تمام کشور‌ها برخوردار است چرا که با حفظ جایگاه و موقعیت استراتژیک خود سعی در جلب اطمینان و اعتماد مردم کرد تا با حمایت آن‌ها اهداف نظام جمهوری اسلامی محقق شود.

وی ادامه داد: دولت با مدیریت بالای خود وضعیت اقتصادی کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داد که افزایش درآمد نفتی از یک میلیون بشکه در گذشته به دو میلیون بشکه رسید. 

جهانگیری بیان کرد: کشور در مسائل اقتصادی با چالش تورم و رکورد تورم مواجه بود که با توجه به انتخاب اولویت‌های اقتصادی مناسب میزان تورم را کاهش و تولید را افزایش داد؛ این مسائل در اولین جلسات اقتصادی با حضور ریاست جمهوری و مسئولان دولت گفت‌وگو شد و امروز با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر آن در ماه‌های اخیر ریاست جمهوری شاهد افزایش شاخص تولیدی کشور، سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی به صحنه اقتصادی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بند 23 سیاست اقتصاد‌ مقاومتی گفت: باید تمام دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی و حتی دستگاه‌های خارج از دولت برای توسعه اقتصاد مقاومتی به کمک آموزش و پرورش جهت هدایت اهداف بیایند چرا که اتحاد و انسجام ملت و دولت تأثیر بسزایی در تحقق اهداف اقتصادی کشور دارد همچنین مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در دستور کار مسئولان بوده که این موضوع دنباله‌رو سیاست‌های قانون‌گرایی دولت است.

تنها 50 نفر از مدیران حقوق نجومی داشتند
وی افزود: مدیریت دولت در 3 سال اخیر نشان داد که هیچ قدم غیر قانونی انجام نشده چرا که تمام فساد‌ها با توجه به تعیین و تدوین سیاست‌های مختلف شناسایی شده است که در رابطه‌ با حقوق‌های نجومی در بین مدیران فقط 50 نفر از بین 2 هزار و 500 پرونده بررسی شده با مشکل مواجه بودند و در این رابطه اقدامات لازم انجام شد.

جهانگیری اظهار کرد: با توجه به نزدیکی سال آخر دولت و فضای انتخابات از مسئولان آموزش و پرورش برای عدم ورود مسائل سیاسی به مدارس درخواست مساعدت دارم چرا که این موضوع برنامه‌های توسعه‌ای کشور را مورد تهاجم قرار می‌دهد همچنین باید همه دستگاه‌های کشور در تحقق اجرای سند تحول بنیادین به کمک وزارت آموزش و پرورش بیایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار