زنجان؛

مصرف 93 درصد آبهای سطحی و زیرزمینی استان در حوزه کشاورزی

در سطح استان زنجان 93 درصد آبهای سطحی و زیرزمینی در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مهندس علیمحمد نادرخانی معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان زنجان  با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ صرفه جویی گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، وظیفه همگانی بوده و نقش مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف در جامعه در این بین بیش از سایر اقشار جامعه است.
وی افزود : در سطح استان زنجان 93 درصد آبهای سطحی و زیرزمینی در حوزه کشاورزی و 7 درصد باقی مانده در بخش صنعتی و آب شرب استفاده می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه تصریح کرد : صرفه‌جویی در مصرف آب باید هم در زمینه کشاورزی و هم صنعت و آب شرب صورت پذیرد و این موضوع که آب شرب سهم کمی از آب مصرفی را به خود اختصاص می‌دهد، نباید دلیلی برای اسراف آن باشد.
 علی‌محمد نادرخانی خاطرنشان کرد : برای بهبود وضعیت و حل مشکل کم‌آبی مواردی همچون آمایش سرزمین مطرح می‌شود تا محصولات متناسب با جغرافیای استان در منطقه کشت شود و این فعالیت‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد و گرنه نمی‌توانیم گام مؤثری برداریم و در جا خواهیم زد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان افزود :  کاشت گونه‌های گیاهی که نیاز به آب کمی دارند، رعایت مسائل فنی آبیاری از مواردی است که می‌تواند در کاهش مصرف آب موثر باشد .                                  
 نادرخانی در ادامه تصریح کرد : صرفه جویی در مصرف آب محدود به فصل تابستان نیست و ما باید در تمام فصول الگوی صحیح مصرف را رعایت کنیم .
 وی در خصوص وضعیت آبیاری فضای سبز شهر زنجان، گفت: در مناطقی از غرب زنجان نظیر کوی صدرا و کوی فرهنگ شاهد بالا آمدن آب‌های سطحی هستیم؛ که در این بین شهرداری می‌تواند با ایجاد فضاهای سبز و استفاده از آب‌های سطحی، استفاده بهینه از این آب داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/ن

برچسب ها: مصرف ، آب ، کشاورزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.