سمنان؛

اولین خانه ورزش در روستای رکن آباد راه اندازی می شود

هدف از راه اندازی این خانه های ورزش ایجاد شور و نشاط در میان مردم روستا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،ابوالفضل اصغرزاده زندرییس حوزه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: باتوجه به سال استعدادیابی در ورزش استان بنا داریم خانه های ورزش را در روستاهای استان توسعه دهیم.

اصغرزاده زند بیان کرد: فضاهایی که در روستاها بدون استفاده هستند برای این طرح در نظر گرفته شده اند، این خانه های ورزش در روستاها با هدف ایجاد شور و نشاط و فعالیت بدنی، برای جمعیت بانوان و آقایان و جوانان در روستاها راه اندازی و در این فضاها ورزش های تنیس روی میز، شطرنج، دارت، فوتبال دستی و ...انجام می شود.

ابوالفضل اصغرزاده زند در پی اجرای طرح خانه ورزش روستایی در استان سمنان اولین خانه ورزش روستایی شهرستان سمنان در هفته دولت افتتاح و از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان  تجهیز می شود.

رییس گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش وجوانان استان سمنان با تاکید بر اینکه براین اساس طرح خانه ورزش برای روستاهای کم جمعیت استان پیش‌بینی شده است، گفت: حداقل فضای ورزشی با اجرای این طرح در روستاها فراهم می‌شود در هر روستا مکانی با ابعاد 35 تا 40 متر مربع در نظر گرفته و در یک پروسه زمانی تجهیز می‌شود.

وی با اشاره به رونق ورزش در روستاها تصریح کرد: راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی یکی از اولویت‌های اداره کل است که پس از روستای رکن آباد روستاهای یاتری علیا ، فروان ، پاوه و ده سلطان شهرستان آرادان نیز با همکاری شورای اسلامی احداث‌شودو هدف از این برنامه ترویج فرهنگ ارزش و ورزش در کنار هم است.

لازم به توضیح است طرح خانه ورزش در روستاهایی که فاقد فضای ورزشی می باشند به این ترتیب اجرا می شود که شورای اسلامی روستا مکانی حدود 40 متری که در محدوده روستا و همچنین دارای سرویس بهداشتی ، آب و برق و... باشد را جهت تجهیز وسایلی از قبیل میز پینگ پنگ (تنیس) - فوتبال دستی - دارت- وسایل بدن سازی،شطرنج و .... را در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می دهد که پس از تجهیز ، اداره ورزش و جوانان این مکان را جهت حفظ و نگهداری و همچنین معرفی فردی معتمد جهت مدیریت این خانه ورزش روستایی در اختیار شورای اسلامی روستا قرار می دهد  تا جوانان از این مکان که به عنوان خانه ورزش در روستا یاد می شود استفاده کنند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.