احساس رفتنى شدن بد هم نيست/ با نزديک شدن به خط پايان بايد تلاش ها را مضاعف كرد

هاشمی با اشاره به اینکه امسال سال آخر دوره فعالیت هایش است گفت:‌ با نزدیک شدن به خط پایان باید تلاش‌ها را مضاعف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد گفت:‌ در این جلسات بیشتر به اشکالات پرداخته می شود اما باید در کنار این اشکالات موفقیت‌ها نیز بیان شود. 

هاشمی ادامه داد:‌دلم برای روسای دانشگاه‌ها می سوزد چرا که از مدیران اجرایی فردی را با اینهمه گرفتاری نمیشناسم. مردم هر مشکلی را ممکن است تحمل کنند اما بیماری عزیزانشان قابل تحمل نیست و کاستی‌های دولت را نمی پذیرند. در حوزه پزشکی نیز خدمات متنوع است و به هرحال باید به آموزش هم توجه داشت. 

هاشمی عنوان کرد: ماموریت ما ملی و انقلابی است یکی از برکاتی که توافق هسته‌ای برای دانشگاه‌ها به همراه داشت افزایش زمینه ارتباطات بین‌المللی  دانشگاه‌ها بود که برخی از مراکز از این فرصت استفاده کرده و برخی دیگر همچنان در حال فکر کردن به این موضوع هستند. 

وی با اشاره به صحبت‌های معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: برگزاری آزمون‌های بین‌المللی نیز فرصتی است تا بچه‌های کشور ترک وطن نکنند و فرصت‌هایی در مناطق آزاد ایجاد می‌شود تا کشورهای دیگر نیز به ایران جذب شوند از طرفی برای حفظ مرجعیت علمی نیز باید روابط بین‌المللی را گسترش دهیم. 

هاشمی ادامه داد: باید از تجربه ناموفق وزارت علوم در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی درس بگیریم اما نباید باب ورود بخش خصوصی را بست و باید از فرصت‌های زیاد و سرمایه‌های کلان استفاده کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امسال سال پایانی خدمت وی است افزود: سال آخری که احساس رفتنی شدن میکنیم آنچنان هم بد نیست چرا که همه با هم مهربان شده و اختلافات را کنار میگذاریم از طرفی با نزدیک شدن به خط پایان باید تلاش‌ها را مضاعف کرده و به فعالیت‌ها سرعت بیشتری ببخشیم یکی از برنامه‌هایی که باید در این سال آخر روی آن متمرکز شویم طرح آمایش سرزمین است که هنوز ریشه‌هایش تنومند نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار