شرط ترامپ برای شرکت در مناظره های ریاست جمهوری

دونالد ترامپ اعلام کرد پس از بررسی شروط و مفاد مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، در این مناظره ها شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تایم، دونالد ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد پاییز سال جاری با رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون، سه مناظره برگزار خواهد کرد اما شاید در خصوص شرایط توافق شده هر دو حزب، مذاکره کند.

ترامپ در مصاحبه تلفنی خود با تایم گفت: قطعا هر سه مناظره را انجام خواهم داد. من به شدت دلم می خواهد این مناظره سر بگیرد. اما باید شرایط را بررسی کنم.

کمیسیون برگزار کننده مناظره ریاست جمهوری آمریکا، سازمان غیرحزبی که از اواخر دهه 1980 تا به حال، مناظره های انتخابات کلی را حمایت و تولید کرده است، سه مناظره برای پاییز سال جاری در نظر گرفته است: 26 سپتامبر در همپستد نیویورک، 9 اکتبر در سنت لوئیس و 19 اکتبر در لاس وگاس. یک مناظره معاون ریاست جمهوری هم برای 4 اکتبر در فارمویل ویرجینیا برنامه ریزی شده است.  

زمان و مکان انتخابی هیات کمیسیون غیرحزبی، در اواخر ماه سپتامبر اعلام شد و قالب مناظره های 90 دقیقه ای آن، از قبل تنظیم شده است. اما ترامپ اعلام کرد که با شبکه های تلویزیونی بر سر شروط مناظره ای که طی انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برگزار شد، چانه زنی کرده است  و ممکن است دوباره این کار را بکند.

ترامپ گفت: یادتان هست؟ در انتخابات اولیه در این خصوص مذاکره کردم. آن ها به نفع خودشان بهره برداری می کردند و برنامه سه و نیم ساعته ریخته بودند. من گفتم این خنده دار است. فکر می کنم پیشنهادات من را قبول کنند چون پیشنهادهای منصفانه ای می دهم. اما هنوز شرایط را ندیده ام. راستش قرار است امشب به دستم برسد.

وی افزود: حق اعتراض به انتخاب فرد رئیس جلسه توسط کمیسیون، که هنوز اعلام نشده است را برای خود محفوظ می داند. این انتخاب، از هم اکنون باعث بحث و جدل های بسیاری شده است. در سال 2012، بعد از این که کندی کراولی، مجری شبکه سی ان ان وارد بحث بین باراک اوباما و میت رامنی شد، جمهوری خواهان به خشم آمدند.

ترامپ خاطر نشان کرد باید ببینم رئیس جلسه چه کسی خواهد بود. من می گویم برخی از این افراد، قطعا غیر قابل پذیرش هستند. من در انتخابات اولیه، عملکرد عالی داشتم. طبق نظرسنجی ها، من در همه آن ها پیروز بودم. پس من به مناظره ها چشم امید دارم. اما خواستار افراد منصف هستم. من روسای جلسه منصف می خواهم.

این در حالی است که یکی از مقامات کمیسیون، در گفتگو با تایم عنوان کرد فقط در خصوص پنج مورد جزئی می توان مذاکره کرد و ساختار کلی مناظره ها غیر قابل تغییر است. در عین حال، کمیته، خود را برای احتمال حضور طرف سوم هم آماده می کند و پیش بینی های لازم را برای حضور وی انجام می دهد زیرا ممکن است نامزد سومی هم در نظرسنجی های ماه آینده به آستانه 15 درصد آرا برسد.

روز دوشنبه، ستاد کلینتون برای شرکت در این مناظره اعلام آمادگی کرد و بیان کرد سعی می کند به ترامپ فشار بیاورد تا او هم در این مناظره شرکت کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار