خشم مردم از ترامپ به دلیل ترویج خشونت های مرتبط با اسلحه/ ترامپ: کلینتون، تهدیدی برای حمل آزادانه سلاح

دونالد ترامپ با تحریک حامیان حمل سلاح علیه هیلاری کلینتون، خشم مردم را بر انگیخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در سخنرانی خود در شهر "ویلمینگتن" در کارولینای شمالی اعلام کرد طرفداران حقوق حمل سلاح می توانند مانع از به قدرت رسیدن هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شوند.

اظهارات وی باعث شد مردم در اینترنت به این موضوع واکنش نشان دهند. بسیاری از آنها وی را به تشویق مردم به خشونت متهم کردند.

ترامپ در این خصوص گفت: اگر خانم کلینتون در ماه نوامبر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، با تعیین قضات لیبرال در دیوان عالی می تواند تهدیدی برای حق مالکیت اسلحه محسوب شود. هیلاری می خواهد متمم دوم را حذف کند و اگر به مرحله ای برسد که قضات را هم انتخاب کند، دیگر هیچ کاری نمی توانید بکنید. اما شاید مردم حامی متمم دوم بتوانند کاری کنند. نمی دانم.

این درحالیست که اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کردند وی قصد دارد با این شیوه حامیان حقوق اسلحه را به پای صندوق های رأی بکشاند تا آنها تغییری سیاسی ایجاد کنند. 

کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ در خصوص قدرت اتحاد صحبت می کند. مردم حامی متمم دوم روحیه فوق العاده و اتحاد شگفت انگیزی دارند که این به آنها قدرتی سیاسی می دهد. آنها امسال به طور بی سابقه ای در انتخابات شرکت می کنند و نه به هیلاری کلینتون، بلکه به دونالد ترامپ رأی می دهند.

کاربران توییتر به سرعت به این اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند و از وی به دلیل ترویج خشونت های مرتبط با حمل سلاح انتقاد کردند.

"کریس مورفی،" سناتور ایالت کنتیکت گفت مردم متزلزلی که از کلینتون متنفرند به این موضوع واکنش نشان خواهند داد."رابی موک،" مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون نیز در این خصوص گفت اظهارات ترامپ خطرناک است. "انجمن ملی سلاح" هم از دونالد ترامپ حمایت کرد و گفت کلینتون قضاتی را انتخاب خواهد کرد که متمم دوم را حذف کنند.

متمم دوم به حق حمل سلاح در قانون اساسی آمریکا اشاره دارد. هیلاری کلینتون برخی از قوانین مربوط به حمل سلاح را محدود کرده است؛ اما شواهدی در خصوص اینکه وی حق حمل سلاح را در آمریکا لغو کند، وجود ندارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار