کرمان؛

نیروگاه برق شهربابک احداث می شود

فرماندار شهربابک از احداث نیروگاه شرکت توسعه مزرعه آداک انرژی بادی شهربابک با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان خبرداد.

نیروگاه برق شهربابک احداث می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا شریفی با اشاره به معرفی موقعیت و پتاسیل های شهرستان گفت: با توجه به وجود معادن و و شرکت های بزرگ با کمبود توزیع برق در شهرستان مواجه هستیم که در همین راستا احداث نیروگاه شرکت توسعه مزرعه آداک انرژی بادی شهربابک که در حال واگذاری زمین آن آماده می باشیم و در آینده نزدیک شروع به کار می کند.

وی با توجه به پیگیری جهت احداث پروژه های صنعتی و نیمه صنعتی در شهرستان،افزود: در آینده با احداث نیروگاه 200 مگابایتی که از ضروریات جهت آماده سازی زیرساخت های سرمایه گذاری در این شهرستان می باشد.

شریفی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 4 هزار هکتار و با سرمایه گذاری هزارو۵۰۰میلیارد تومان برای تولید 200 مگاوات برق آغاز به کار می کند.

وی افزود:با اجرای این پروژه زمینه اشتغال برای حداقل 100 نفر توسط شرکت توسعه مزرعه آداک انرژی بادی در شهرستان شهربابک ایجاد می شود.

شریفی عنوان کرد: دستگاههای اجرایی این شهرستان جهت همکاری با احداث این نیروگاه، آمادگی کامل دارد.

وی گفت: این شرکت برای تولید این میزان برق، برای هر دکل یک هکتار زمین نیاز دارد که در این راستا 10 هزار متر مکعب برای مقدمات شروع به کار این شرکت مورد نیاز می باشد.

محمدرضا شریفی افزود: زمین مورد نیاز سرمایه گذار با توجه به پیشرفت پروژه و فاز به فاز واگذار شده و در صورت عدم اجرای طرح، زمین از سرمایه گذار پس گرفته می شود.

وی با اشاره به اینه آماده نمودن زیرساخت ها برای حمایت و جذب سرمایه گذاران را از اولویت های ستاد مدیریت راهبردی اقتصاد مقاوتی شهرستان شهربابک است،گفت: باید با آماده نمودن زیرساخت ها و حمایت و جلب اعتماد سرمایه گذارن در جهت توسعه شهرستان و افزایش تولیدات داخلی کوشید، که می توان راه اندازی پروژه عظیم نیروگاه برق بادی را گامی بزرگ در این راستا دانست.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار