کنسول ترکیه در جده: غربی‌ها قبل از کودتا، وابسته‌های نظامی خود را از ترکیه خارج کردند

کنسول ترکیه در جده ضمن انتقاد از مواضع غرب در قبال کشورش، به تحرکات مشکوک آن‌ها قبل از برپایی کودتای نافرجام اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه المدینه، «نصرت اوزیر،» کنسول ترکیه در جده، گفت: کشورهای غربی دوگانه برخورد می‌کنند؛ زیرا در عین حال که به حقوق کودتاچیان توجه دارند به کشته و زخمی‌شدگان حاصل از این کودتا اهتمامی ندارند.

وی افزود: حالت فوق العاده‌ای که در ترکیه پس از کودتا برقرار شده است ملت را نشانه نگرفته؛ بلکه کودتاچیان خائن را هدف قرار داده است. سرمایه‌گذاران کشورهای عربی بدانند که موسسات مالی ترکیه مشکلی ندارند و اوضاع روند عادی خود را طی می‌کند و بنادر و لنگرگاه‌ها به شکل طبیعی فعالیت دارد. این کودتا، خونین‌تر از 4 کودتای قبلی در ترکیه با توجه به حجم کشته و زخمی‌های آن بوده است.

اوزیر در ادامه در واکنش به مواضع کشورهای غربی ضد اردوغان مبنی بر بهره‌برداری از شرایط کنونی برای حذف دشمنان، بیان کرد: ادعاهای غربی‌ها و سازمان‌های حقوق بشری شگفت‌آور است؛ زیرا آنها فقط به بازداشت‌های عاملان کودتا توجه می‌کنند و در عین حال تعداد کشته شدگان و زخمی شدگان به دست کودتاچیان را نادیده می‌گیرند. این ادعاها در و اقع اهانت به ملت ترکیه است که علیه کودتاچیان به پا خاستند. سرنوشت کودتاچیان را دستگاه قضایی مشخص می‌کند.

وی فاش کرد: برخی کشورهای غربی قبل از کودتا، سفارتخانه هایشان را بستند و وابسته‌های نظامی بدون مدت زمانی به کشورشان بازگشتند. دولت ترکیه برخی فعالیت‌ها و تحرکات مشکوک از سوی برخی از این کشورها در آن دوره مشاهده کرد.

کنسول ترکیه در جده، فتح الله گولن را به سبب افکار افراطی اش خطرناک و از خوارج توصیف کرد و افزود: گولن اقدام به شتشوی مغزی می‌کند و طرفدارنش کورکورانه از وی اطاعت می‌کنند. ادامه این وضع یعنی فعالیت مدارس وابسته به گولن در سراسر دنیا، به تشکیل داعشی جدید در منطقه منجر می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار