کارگردان نمایش «هزار و یک مکر»:

متاسفانه تعداد بازیگران نمایش سنتی کم است

متاسفانه در نمایش‌های سنتی ایرانی تعداد بازیگران دارای مهارت در این حوزه، کم است.

برکه فروتن کارگردان نمایش «هزار و یک مکر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: این اثر یکی از داستان‌های هزار و یک شب است که با زن پوشی و سیاه بازی پیش می‌رود. در واقع داستان سه زنی است که در حمام انگشتری پیدا می‌کنند و در ادامه اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی افزود: در واقع این یک نمایشنامه سنتی ایرانی محسوب می‌شود که براساس یک طرح جلو می‌‎رود و بازیگران آن براساس داستان انتخاب شده‌اند.

فروتن با اشاره به تعداد اندک بازیگران آشنا به اجرای نمایش ایرانی، اظهار داشت: کاش در دانشگاه‌ها واحد درسی یا رشته‌ای جدا با نام نمایشنامه‌های ایرانی وجود داشت تا دوره‌های لازم را بگذرانند زیرا موقع جشنواره‌ها تعداد بازیگران کم است و امکان دارد یک نفر در تمام آثار دیده شوند که چندان خوشایند نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه اجرای نمایشنامه‌های خارجی در اولویت است و در آخر به اجرای نمایش‌های ایرانی اهمیت می‌دهند که این رویه نادرستی است. هر شخصی باید باتوجه به فرهنگ خود و پیشرفت در آن، راه خود را ادامه دهد.

کارگردان نمایش «مرغ دریایی» در خصوص انتخاب بازیگران خود مطرح کرد: بخاطر بداهه گویی و تا حدی وفادار نبودن به متن بازیگرانی را انتخاب کرده‌‎ام که در این حوزه تجربه داشتند و مهارت لازم را کسب کرده‌اند زیرا مهارت‌هایی می‌خواهد که هر بازیگری برای اجرای این گونه نمایش‌ها ندارد.
 
گفتنی است؛ نمایش «هزار و یک مکر» در تالار محراب از 24 مرداد ساعت 19:30 روی صحنه تئاتر می‌رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار