محمدی بلبان آباد:

کردستان رتبه سوم بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است

نماینده مردم استان کردستان در شورای عالی استان‌ها گفت: کردستان رتبه سوم بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است.

کردستان رتبه سوم بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدی بلبان آباد نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها در سی امین اجلاس شوراها با بیان  اینکه حدود 17 سال از عمر این نهاد مردمی که مولد نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا هنوز اکثر مسئولان و کارکنان دستگاه ها و نهادها با وظایف و اختیارات شوراها نا آشنا هستند.
 
وی با بیان اینکه عده‌ای از مسئولان هنوز شوراها را باور نداشته و هنوز با طرح و لایحه های مختلف و نظارت عجیب و غریب از اختیار شوراها می‌کاهند، افزود: عدم پذیرش شورا یعنی قبول نداشتن مردم و همچنین باور نداشتن شورا به معنای پایند نبودن به اصول هشت گانه قانون اساسی و عمل نکردن به دستورات دین مبین اسلام است.
 
محمدی اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت مردان برای تقویت شورا، باوری در  زمینه کاهش تصدی گری دولت فراهم  و اختیارات شوراها را منطبق بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افزایش دهند.
 
نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه این استان تحت حکومت مادها اداره شده است، تصریح کرد: کردها یکی از شعبه‌‌های مشهور آریایی هستند که از حدود 2 هزار سال پیش از میلاد مسیح از شرق به ایران وارد شده و به شمال غربی و مشرق دریاچه ارومیه مهاجرت کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه اگرچه کردستان از لحاظ توسعه زیر ساختی و سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی محروم مانده است، یادآور شد: کردستان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری، ذخایر فلزی و غیر فلزی، منابع آب شرین، خاک حاصل خیز و مرتع غنی، معادن و ذخایر معدنی  فراوان، نیروی انسانی متخصص و ماهر صنایع دستی و وجود دشت‌های حاصل خیز است.
 
محمدی با تاکید بر اینکه کردستان از لحاظ داشتن قابلیت و پتانسیل‌ها برای توسعه و سرمایه گذاری محروم نیست، یادآور شد: نمی‌دانم چه دلیلی دارد کردستان با این همه توانمندی‌ها در زمره استان‌های محروم کشور باشد.
 
وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ منابع آبی رتبه دوم کشوری را دارا است، تصریح کرد: اما به دلیل برخورداری سهم اندک مردم کردستان از آب سدهای این استان از مرکز تولید که روستاها هستند به شهرها مهاجرت می‌کنند و  به جای تولید کننده به مصرف کننده تبدیل می‌شوند.
 
نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری از جمله موضوع‌های اساسی اقتصاد هر کشوری است، گفت: افزایش اشتغال و کاهش  بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی  جوامع تلقی می‌شود، اما کردستان با این همه قابلیت‌ها و توانمندی‌ها سال 94  با نرخ  21.2 درصد بیکاری مواجه بوده و رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

*کردستان نیازمند سرمایه گذاری بخش دولتی است

محمدی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند سرمایه گذاری بخش دولتی است، یادآور شد: دولت برای ایجاد انگیزه به بخش خصوصی در جهت حضور در کردستان باید سرمایه گذاری کند تا بخش خصوصی با اعتماد بیشتری سرمایه خود را به این استان بیاورد.

نماینده مردم استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم این استان به ویژه فارغ التحصیلان و دانشگاهیان بیکار هستند، گفت: مردم این استان زیر ساخت‌های مناسب جاده‌ای، ریلی و هوایی ندارند، همچنین درآمد سرانه‌ای آنها کمتر از نصف میانگین درآمد سرانه کشور است.

محمدی با بیان اینکه مردم استان امروزه حتی برای دسترسی به آب شرب با مشکل مواجه شده اند، تصریح کرد: خشکسالی، گرانی، تورم، بیکاری و حتی بی درآمدی سهم مردم استان کردستان است.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه به حق مردم کردستان اجرای دقیق عدالت در توزیع منزلت، ثروت و قدرت است،  تصریح کرد: کردستانی ها می خواهند برای ارتقای شاخصه‌های توطئه و جبران عقب ماندگی از فرآیند توسعه ملی از ثروت های ملی برخوردار شوند و با ایجاد فرصت‌های مناسب در عرصه قدرت ملی و از طرف دولت زمینه بروز و ظهور ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی فراهم شود و منزلتشان در عمل مورد احترام قرار گیرد.

نماینده مردم استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه به ویژه انتقال آب سدهای آزاد به سدهای قوچم و سورهال و دشت‌های قربه و دهگلان و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سدهای مذکور، افزود: انجام پروژه‌های فوق و انتقال سدهای ژاوره و آزاد به دشت‌های قربه و دهگلان خواسته و حق مردم شهرستان‌های قربه و دهگلان است.

محمدی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه، احداث بزرگراه شرق به غرب یعنی بزرگراه قربه، دهگلان، سنندج، مریوان و کریدور شمال به جنوب استان یعنی بزرگراه کرمانشاه، کامیاران، سنندج، دیوان دره، سقر، میاندوآب و در شهرستان دهگلان و بخش موچش، اجرای 2 بانده نمودن مسیر مواصلاتی جاده دهگلان به فقیه سلیمان را از وزیر راه و شهرسازی خواستار هستیم.

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شهر بلبلان آباد در مهر ماه سال 1388 از روستا به شهر و مرکز بخش ارتقاء یافته است، افزود: در طول این هفت سال به دلیل عدم تخصیص اعتبار و بودجه به زیر ساخت‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی این شهر با خیزش مهاجرت به شهرهای بزرگ مواجه شده به همین دلیل از زمان ارتقاء به شهر به دلیل بی توجهی مسئولان این شهر مردم آن تنها شاهد تغییر نام روی تابلو به شهر بوده‌اند، به همین دلیل آنچه که عاید مردم بلبلان آباد شده افزایش چند برابری هزینه‌های پروانه ساختمانی، امتیازات آب و برق و صدها موارد دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان ارتقای روستا به شهر تا به حال هیچ اداره‌ای در این شهر مستقر نشده است، گفت: مرکز بهداشتی و درمانی آن در شبانه روز فقط 6 الی 7 ساعت خدمات دهی دارد، چرا که این شهر فاقد فوریت‌های پزشکی، شهری است.

محمدی گفت: امیدواریم دولت مردان دولت تدبیر امید با تدبیر خود در جهت رفع محرومیت این شهر گام جدی و اساسی برداشته و امید به زندگی در شهر شهیدپرور بلبلان آباد را زنده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
مبارك است ، بيان تهران پيك موتورى كار كنند
آخرین اخبار