یاسوج؛

آغاز جشنواره استانی داستان کوتاه 55 کلمه ای رضوی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: جشنواره استانی داستان کوتاه 55 کلمه ای رضوی با شرکت 60 نفر از هنرمندان استان در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ امیرحسین نوروزی در آیین افتتاحییه این جشنواره هدف از برگزاری آن را اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره امام رضا (ع) اعلام کرد.

وی افزود: 60 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

نوروزی بیان کرد: برگزیدگان این جشنواره شامل حسنعلی فاتحی، خدیجه عباسی، هدا موسوی، آریا معصومی، خلف بوذری، سید اکبر سلیمانی، عالمه ممبینی و فاطمه عربی هستند.

وی اظهار کرد: یکی از مزایای برگزاری جشنواره های رضوی تبادل فرهنگی و انتقال دانسته های هنرمندان استان های مختلف کشور با یکدیگر است.

نوروزی عنوان کرد: جشنواره داستان کوتاه 55 کلمه ای رضوی در موضوع های زندگی و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (شاهچراغ) (ع) و حضرت بی بی حکیمه (س) برگزار می شود.

وی ابراز داشت: از برگزیده این جشنواره در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که 21 مردادماه امسال در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود تجلیل خواهد شد.

چهارمین جشنواره استانی داستان کوتاه 55 کلمه ای رضوی با همکاری انجمن شعر و داستان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در سالن مهرگان شهر دوگنبدان برگزار می شود.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

این شهرستان به دلیل وجود حرم امامزاده بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) همه ساله میزبان برنامه های شاد و متنوعی در دهه کرامت است.

سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.