کرمان؛

راه اندازی مجدد طرح پیش سرد گوشت

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از بهبود وضعیت بهداشتی کشتارگاه دام شهرستان کرمان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر مینا قاضی زاده در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام شهر کرمان گفت: با پیگیری اداره کل دامپزشکی استان و اداره کل بازرسی استانداری و با همکاری بخش خصوصی، وضعیت بهداشتی کشتارگاه دام شهر کرمان نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی با اشاره به پیگیری های این اداره کل جهت ساماندهی کشتارگاه های دام استان گفت: تامین گوشت سالم و بهداشتی به عوامل مختلفی وابسته است در این بین وجود کشتارگاه های بهداشتی و مناسب یکی از ارکان تحقق سلامت گوشت مصرفی جامعه می باشد.

قاضی زاده ضمن بیان این نکته که 14 دستگاه خودرو حمل گوشت جدید و مجهز به سردخانه توسط بخش خصوصی به ناوگان حمل گوشت این کشتارگاه اضافه شده است بیان داشت: خودروهای جدید از نظر بهداشتی شرایط مناسبی داشته و بدین ترتیب گوشت بصورت بهداشتی و با حداقل آلودگی به دست مصرف کننده خواهد رسید .

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اجرای طرح پیش سرد گوشت که شامل سردخانه گذاری لاشه های دام به مدت 24 ساعت در دمای 4-0 درجه می باشد را در کشتارگاه ها دام از ضروریات دانست و عنوان کرد: اجرای این طرح باعث می شود احتمال انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو از گوشت و آلایش دام به انسان کاهش یابد که با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی دام شهرستان بم نیز خنک سازی گوشت در پیش سردکن بمدت 24 ساعت قبل از توزیع در آن کشتارگاه صورت می گیرد.

وی افزود: طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاه شهر کرمان سال گذشته شروع شد که با توجه به مشکلات فنی برای مدتی متوقف شد.

دکتر قاضی زاده ادامه داد: با پیگیری بخش خصوصی جهت اصلاح موتورها و فضای داخلی مشکلات این سردخانه در حال اصلاح بوده و امید است که بزودی طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاه دام کرمان مجدداً راه اندازی و اجرا شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار