درب‌های عمارت مسعودیه بر روی بازدیدکنندگان باز می‌شود؟

رئیس صندوق احیاء درباره شرایط عمارت مسعودیه و بسته بودن درب‌های این بنای تاریخی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود ده روز مانده بود به اجرای حکم تخلیه عمارت مسعودیه توسط شرکت عظام که خبر از بسته شدن عمارت منتشر شد.

این ماجرا در حالی اتفاق افتاد که به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات شرکت عظام، سازمان میراث فرهنگی فسخ قرارداد را اعلام کرده بود و خواهان برگرداندن عمارت مسعودیه به دولت شد. از طرفی هم اکبر تقی زاده مدیر اجرایی طرح مرمت و بازسازی عمارت با این موضوع مخالف بود و می‌خواست از لغو این قرار‌داد جلوگیری کند.

در پی این ماجرا حرف و حدیث های بسیاری شنیده می‌شد. به نحوی که درب عمارت را بر روی بازدیدگنندگان بستند. در آن زمان مدیر کل صندوق احیا طی گفتگویی که با باشگاه خبرنگاران داشت، بسته شدن درب عمارت را تکذیب کرد. اما اینگونه نبود و از تیرماه سال جاری تا به حال درب این عمارت تاریخی به طور کامل بسته شده است.

حال پس از یک ماه، برای شفاف‌سازی این ماجرا به سراغ محمدرضا پوینده رئیس صندوق احیاء رفتیم.

محمدرضا پوینده رئیس صندوق احیاء در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص بسته بودن درب عمارت مسعودیه گفت: ما از زمانی که عمارت را تحویل گرفتیم، هر هفته برای برنامه‌ریزی در خصوص وضعیت این بنا جلسات متعدد برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: سازمان میراث فرهنگی و صندوق احیاء قسمتی را که نیاز ضروری به مرمت دارد، بازسازی می‌کند. ما با توجه به بهره برداری بی‌جا، تخریب بنا و کاووش های قسمت شرقی عمارت، از شرکت عظام شکایت کردیم و منتظر حکم دادگاه هستیم.

پوینده در پایان تاکید کرد: درب‌های عمارت مسعودیه به احتمال زیاد از این هفته بر روی بازدیدکنندگان باز می‌شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار