قزوین؛

ضرب و جرح در صدر پرونده های پزشکی قانونی

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین پرونده های وارده به پزشکی قانونی مربوط به ضرب و جرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ برزگر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: پس از ضرب و جرح ، بیشترین پرونده ها مربوط به اجساد و مرگهای غیر طبیعی و مشکوک است .

ضرب و جرح در صدر پرونده های پزشکی قانونی

وی با بیان اینکه یک سوم تا یک چهارم این اجساد مربوط به تصادفات جاده ایست افزود: پارسال 400 هزار فقره مصدومیت ناشی از سوانح رانندگی داشتیم که برای دریافت نظر کارشناسی به پزشکی قانونی مراجعه کرده بودند.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین گفت: پارسال 2 هزار و 500 نظر کارشناسی در حوزه های معاینات ، تشریح ، آزمایشگاه و کمیسیونهای پزشکی در این سازمان صادر شده و در اختیار محاکم قضایی قرار گرفته است.

وی ازود: برخی از نظرات هم برای کشف جرم و اجرای احکام صادر شده است.

بگفته ی برزگر ، با وجود محدودیتها ، همه تجهیزات بروز دنیا در 9  آزمایشگاه قطب مستقر شده استو دیگر استانها برخی از آزمایشهای تخصصی را به آنها ارسال می کنند.

ضرب و جرح در صدر پرونده های پزشکی قانونی

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه هم در این مراسم بااشاره به اینکه  مدیران باید زمینه خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم را فراهم کنند، افزود: مدیران باید با صداقت بیشتر و رعایت اخلاق مداری و پرهیز از تبعیض در جهت ارائه خدمت به مردم تلاش کنند .

حجت الاسلام صدیقی افزود:  مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی فرصتی ، برای خدمت صادقه به مردم است .

رئیس کل دادگستری استان هم در این مراسم گفت:   98 درصد از پرونده های وارده به دادگستری با نظریه های پزشکی قانونی در ارتباط است.

انصاری افزود: در اهمیت پزشکی قانونی همین بس که ملاک تصمیم گیری و صدور رای قضات در دادگستری متناسب با نظریه های پزشکی قانونی است .

 انصاری در ادامه گفت: نقش پزشکی قانونی در اجرای عدالت کیفری نیز بسیار مهم است.

ضرب و جرح در صدر پرونده های پزشکی قانونی

دراین مراسم ضمن قدردانی از خدمات 2 ساله مهرداد تائبی ، بهزاد ولی زاده که پیش از این مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل بود به عنوان مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین معرفی شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار