رابطه منسجم دانشگاه آزاد با حوزه صنعت و کارآفرینی/حمایت از موسسات غیردولتی دانشگاه آزاد را به زانو در آورد

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات گفت: حمایت از مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی از سوی مسئولان دولت قبلی دانشگاه‌ آزاد را به زانو درآورد در صورتی که این دانشگاه با کادر علمی مجرب توانست این موانع را از جلوی پای خود بردارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی عباسپور رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در مراسم جشن دانش آموختگان مقطع کارشناسی که امروز در این دانشگاه برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان اظهار داشت: همزمان شدن جشن فارغ التحصیلی با میلاد امام رضا (ع) را به فال نیک می گیریم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از روند رو به رشد این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد موجب ارتقای کادر علمی و توسعه رشته‌های میان رشته‌ای مورد نیاز برای جامعه  شده است.

عباسپور افزود: طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های کشور دانشگاه آزاد مقام دهم را کسب کرده و با دانشگاه‌های برتری چون دانشگاه خواجه نصیر رقابت می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ادامه داد: این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc ) جزو 10 واحد برتر دانشگاهی شناخته شده که این امر نشان‌دهنده لطف خدا و تلاش های مسئولان دانشگاهی بوده است. 

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلی نشانه قطع ارتباط میان دانشجو و دانشگاه نیست، افزود:‌ شرایط را به گونه ای آماده کرده ایم تا ارتباط منسجمی با صنعت داشته باشیم و  و در تلاشیم تا از فارغ التحصیلان واحدها حمایت‌ کنیم.

عباسپور با اشاره به اینکه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی باید وارد حوزه کار و کارآفرینی شوند، گفت: با برنامه ریزی‌ها و ایجاد دوره‌هایی برای کارآفرینی توانسته‌ایم این خلا را پر کنیم تا از این طریق نگرانی‌ فارغ التحصیلان در رابطه با حوزه کار را مرتفع نماییم.

کسب جایگاه شانزدهم علمی در جهان توسط دانشگاه آزاد
در ادامه طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: کاوش‌های باستان شناسی نشان داده که ایرانی‌ها در هیچ دوره‌ای کافر نبوده و همیشه خداپرستی را پیشه خود قرار دادند که این نشانه اعتقاد معنوی ایرانی‌ها در مقایسه با سایر ادیان است. 

وی افزود:‌ کسانی که معتقد به الوهیت خداوند هستند از انحرافات مصون بوده و این دژی است که مومن را از هر اندیشه منفی ایمن نگه می‌دارد.

هاشمی در خصوص فعالیت‌های دانشگاه آزاد بیان داشت: متاسفانه عده‌ای از آغاز تاسیس دانشگاه آزاد رابطه خصمانه‌ای با این نهاد آموزشی داشته‌اند.

معاون فرهنگی دانشجویی ادامه داد: در گذشته تنها عده‌ای که متمول و دارای سواد علمی بالاتری بوده‌اند، توانایی تحصیل را داشته در صورتی که امروز دانشگاه آزاد پاسخگوی تمامی افراد علاقمند به تحصیل است. 

وی تصریح کرد: این دانشگاه توانسته بیش از 54 درصد فارغ التحصیلان را بعد از انقلاب به جامعه تحویل دهد. 

هاشمی با اشاره به رتبه علمی دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد جزو سرآمدان واحدهای دانشگاهی در تولید علم است و سهم بسیار موثری در ارتقای سطح علمی کشور داشته است. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دانش‌آموختگان این دانشگاه با پرداخت شهریه، بدون اینکه دولت مبلغی را متحمل شود کمک شایانی به ارتقاء سطح علمی کشور کرده‌اند.

وی یادآور شد: دانشجویان فارغ‌التحصیل باید سطح علمی خود را ارتقا داده و با توجه به تلاش های دانشگاه‌های آزاد وارد حوزه کار و کارآفرینی شوند.

هاشمی افزود: حمایت از مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی از سوی مسئولان دولت قبلی دانشگاه‌ آزاد را به زانو درآورد در صورتی که این دانشگاه با کادر علمی مجرب خود توانست این موانع را از جلوی پای خود برداشته و علاوه بر ارتقا تحصیلات تکمیلی، امتیاز خوبی در رتبه بندی جهانی کسب کند.

در ادامه کرم‌اله دانش‌فرد معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات درباره روند رو به رشد این واحد دانشگاهی گفت: این واحد تاکنون 70 هزار فارغ‌التحصیل داشته که بیش از 50 درصد آن در مقطع کارشناسی ارشد، حدود 3.6 درصد در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع دکتری هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه در سمت‌های مهم کشوری مشغول ایفای نقش هستند.

دانش‌فرد ضمن تشکر از حمایت‌های رییس این واحد دانشگاه آزاد گفت: دکتر عباسپور در چند سال اخیر همواره بر ارتقا سطح کیفی تأکید داشت و بر این اساس در رتبه‌بندی جهانی جزو 750 دانشگاه برتر جهان شدیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بهترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، ادامه داد: امروز کشور نیاز بیشتری به سرمایه‌گذاری دارد بنابراین تربیت و افزایش بار علمی وظیفه دانشگاه‌های مختلف است که واحد علوم تحقیقات در این عرصه همواره پیشرو بود.

وی یادآور شد: برای بهره‌مندی بهتر علم و دانش، کسب چهار نکته از جمله فلسفه، منطق، انگیزه و تلاش، انسان شناسی و احترام الزامی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.