ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد از 31 مردادماه

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از زمان ثبت نام دوره های باآزمون و بدون آزمون این دانشگاه خبر داد.

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره انتخاب رشته برای رشته های با آزمون این دانشگاه گفت: داوطلبان ضمن خرید کارت اعتباری (بسته به مقطع تحصیلی مبالغ 32، 33 و 35 هزار تومان است) ، دریافت شناسه و رمز ورود از ساعت 14 روز یکشنبه 31 مردادماه می توانند برای ثبت انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی افزود: این انتخاب رشته باید بر اساس نمره، رتبه و شناسه دریافتی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور باشد.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: داوطلبان برای دوره های با آزمون در مقطع کارشناسی و دکتری حرفه ای 20 انتخاب را دارند. 

دانشیان نیز بیان کرد: انتخاب کدرشته محلهای بدون آزمون دانشگاه آزاد که از ساعت 16 دیروز آغاز شده تا اتمام ظرفیت واحدها ادامه دارد و معمولا 24 ساعت قبل از اتمام ظرفیت و بسته شدن سایت دانشگاه این مسئله اطلاع رسانی می شود.

به گفته رییس مرکز سنجش و پذیرش اولویت پذیرش با کسانی است که زودتر از دیگران ثبت نام کردند.

وی اعلام کرد: در انتخاب رشته بدون آزمون داوطلب می تواند در هرکدام از گروههای آزمایشی دلخواه یک انتخاب را داشته باشد به‌عنوان مثال فردی با دیپلم تجربی امکان انتخاب رشته دانشگاهی از شاخه ریاضی را دارد.

دانشیان با اشاره به اینکه داوطلب می تواند چندین بار انتخاب رشته را انجام دهد، بیان کرد: ملاک پذیرش، آخرین انتخاب رشته است و 48 ساعت پس از ثبت نام نهایی فرد با در دست داشتن مدارک می تواند به واحد مدنظر برای احراز هویت مراجعه کند و از مهرماه هم به تحصیل بپردازد.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: هرچند که امکان ویرایش انتخاب کدرشته محلها وجود دارد اما بهتر است، دانشجویان در انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون با مراجعه به سایت  www.azmoon.org  ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنما اقدام کنند.

به گفته وی، همواره دفترچه انتخاب رشته همزمان با آغاز نام نویسی روی سایت دانشگاه قرار می گیرد. 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار