در نشست سراسری دبیران تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد چه گذشت؟

نشست سراسری دبیران تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد 25 و 26 مرداد ماه در محل سازمان مرکزی این دانشگاه ضمن تشریح برنامه ها و اهداف آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین نمازی ضمن خوشامدگویی به تشریح برنامه ها و اهداف نشست پرداخت و خطاب به دانشجویان گفت: سعی کنید تا با استفاده از نیروی جوانی و همچنین  پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت های تشکیلاتی به نحو احسن بهره مند شوید.

در ادامه دکترعلی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر لزوم بسط تفکر تشکیلاتی در کشور گفت: به اعتقاد بنده امام (ره) تشکیلاتی ترین روحانی و مرجع بزرگ عالم تشیع در طول تاریخ است.

عسگري برگزاری سمینارهای چالشی به منظور آسیب شناسی را موثر در تحرک فعالان تشکل ها و بروز تحولات بنیادین در این عرصه دانست.

این نشست با برگزاری کارگروه های مشورتی ادامه یافت و منتخبان این کارگروه ها در جلسه دیدار و پرسش و پاسخ با ریاست عالی دانشگاه، دکتر میرزاده، به ارائه دیدگاه، انتقاد و پیشنهادهای خود پیرامون فعالیت در تشکل های دانشجویی پرداختند.

در این دیدار دکتر میرزاده نیز در رابطه با نقش تشکل های دانشجویی بیان کرد: فعالان این تشکل ها به دلیل حضور در بدنه دانشگاه می توانند بهترین مشاوران من باشند.

 وی در رابطه با نقش روسای واحد و وظایف آنها در قبال حمایت از فعالیت های دانشجویی اظهار داشت: روسای واحد ها باید روحیه نقد پذیری را یکی از شاخصه های اصلی مدیریت خود دانسته و فضای نقد و آزاد اندیشی را برای تشکل ها فراهم کرده و از آنها حمایت کنند.

روز اول این نشست با بازدید از برج میلاد پایان یافت.

در روز دوم نشست 2 کارگاه آموزشی با عناوین: سواد رسانه ای و قوانین و مقررات تشکل ها برگزار شد. 

این مراسم با اکران اختصاصی فیلم ایستاده در غبار بهترین فیلم جشنواره فجر برای دبیران تشکل های دانشجویی ادامه یافت و در پایان، اختتامیه این نشست طی مراسمی با حضور دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و جلسه پرسش و پاسخ نسبت به مسائل فرهنگی این دانشگاه برگزار گردید.

دکتر طه هاشمی در این مراسم درباره ساختار اداره کل تشکل ها اظهار داشت: اداره کل تشکل ها از شخصیتی مستقل برخوردار بوده و زیر نظر ریاست عالی دانشگاه است بنابراین از امکان توجه بیشتری برخوردار است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی انتظارات خود از دانشجویان و تشکل ها را این گونه بیان کرد: انتظار ما از دانشجویان رعایت قوانین و مقررات دانشگاه، تولید کار محتوایی در حوزه فرهنگ، فعالیت های سیاسی در قالب تشکل های دانشجویی و تاثیر گذاری و سیاست ورزی است. 

وی همچنین تاکید کرد: کرسی های آزاد اندیشی را جدی گرفته و سرآمد برگزاری آن باشید.

هاشمی با بیان اینکه از تشکل های دانشجویی انتظار می رود تا گستره فعالیت خود را توسعه داده و علاوه بر کار سیاسی فعالیت های فرهنگی نیز انجام دهند و در صحنه مسائل اجتماعی جامعه و دانشگاه نیز حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: ما از تشکل ها و کار سیاسی در چارچوب قوانین دانشگاه به طور قطع حمایت خواهیم کرد

طه هاشمی درباره معیارهای فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی و تفکرات مرتبط با این موضوع اظهار داشت: بستر تولید علم و پویایی یک جامعه علمی و دانشگاهی میزان آزاد اندیشی و فضای طرح آرا و نظرات مختلف است حال با توجه به این نکته، برای  کسانی که با تفکر علاقه مند به نظام، رهبری، قانون اساسی و ارزش های دینی و ملی پا به این عرصه می گذارند، مرزبندی  وجود نخواهد داشت و همه می توانند فعالیت داشته باشند.

شایان ذکر است که در دقایق پایانی مراسم اختتامیه حجت الاسلام و المسلمین نمازی مدیرکل اداره تشکل های اسلامی سیاسی ضمن تشکر از بخش های مختلف دبیرخانه  برای برگزاری هرچه بهتر این نشست خطاب به دانشجویان گفت: با توجه به تجربیات خود می توانم به شما بگویم که رضایت از زندگی مربوط به تعریف شما از معیارهایی است که آرامش را در شرایط بحرانی زندگی برایتان به ارمغان می آورد. همه ما مطمئنا در دوران حیات با امتحان های سختی مواجه خواهیم شد که انسانیت را در شما به وضوح به آزمون خواهد کشید و نتیجه از آن کسانی خواهد بود که خودسازی را بر فعالیت های دیگر مقدم داشته اند و کوشیده اند تا ظرفیت روح خود را بالا برده و آن را به تسخیر حقیقت درآورده و آینه تمام نمای حقیقت باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار