توجه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی به هدایت تحصیلی دانش آموزان/ورود پنج رشته جدید در شاخه فنی حرفه‌ای

مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی حرفه‌ای و کار دانش از ورود پنج رشته جدید در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی برگزار شد، گفت: در برنامه‌ریزی دوره تحصیلی علاوه بر اینکه از دوره ابتدایی، آموزش عمومی ـ تلفیقی اجباری و رایگان است، از پایه دهم چند شاخه تحصیلی داریم  که دنباله رو خلاقیت و نوآوری تدوین شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی در خصوص بسته های آموزشی گفت: بسته‌های آموزشی، مجموعه‌ای برای پایدار کردن یاددهی و یادگیری که شامل آزمایشگاه و کارگاه است، می‌شود که برای گسترش این بسته‌ها، با بخش غیردولتی نیز مشارکت داشته‌ایم و بخشی از سی‌دی‌های آموزشی و بسته‌های کارگاهی و آزمایشگاهی را نیز بخش غیردولتی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه چهار عنوان درسی جدید در شاخه نظری و عمومی برای سال تحصیلی جدید داریم، گفت: انسان و محیط‌ زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرینی و کارگاه تولید و انسان و سلامت از محتواهای جدیدی هستند که وارد نظام تعلیم و تربیت شده‌اند که به رشد بالینی، اجتماعی، سیاسی، نیاز بلوغ و جوانی پاسخ می‌دهد.

محمدیان اذعان کرد: فرآیند توزیع کتاب از پانزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود و ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون تیراژ کتاب تولید می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: متأسفانه امسال فضای بیرونی به گونه‌ای طراحی شد که فنی حرفه‌ای و کاردانش را درخور کرده است و نیاز آینده کشور نیز نادیده گرفته شد.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دو ایراد داشت، گفت: باید هدایت تحصیلی دو مرحله‌ای انجام می‌شد، یا اگر یک مرحله‌ای انجام می‌شد، نمرات کتبی دانش‌آموز اهمیت داشت.

محمدیان با بیان اینکه رشته‌های فنی حرفه‌ای، راه‌ نجات آینده ما است، گفت: رشته کار و دانش نیز باید ارتقا یابد. اگر اشتغال جامعه درست شود، ازدواج نیز افزایش پیدا می‌کند و اعتیاد و بزه نیز کاهش خواهد یافت.

ورود پنج رشته جدید در شاخه فنی و حرفه ای
در ادامه احمدرضا دوراندیش مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: در شاخه فنی و حرفه ای ۵ رشته جدید فتوگرافیک، تولید برنامه تلویزیونی و کارتنی، مکاترونیک، معماری داخلی و رشته حمل و نقل را برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ داریم  که برخی از این رشته های جدید امسال به صورت پایلوت در شاخه فنی و حرفه ای به اجرا در می آید.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش افزود: برخی از رشته ها نیز به دلیل اینکه سطح آموزشی آن پایین تر از دیپلم بود و همچنین اشباع شده بود، حذف یا تلفیق کردیم.

وی بیان کرد: تعداد ۱۲۰ عنوان کتاب درسی و راهنما در پایه دهم و شاخه فنی حرفه ای و کاردانش برای سال تحصیلی جدید و ۱۱۰ دوره آموزشی نیز برای مدرسان در تابستان و پاییز داریم همچنین برگزاری 78 دوره آموزشی نیز به منظور آشنایی مدرسان با کتاب های جدید التالیف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار