ارائه 14 جلد کتاب برای آشنایی دانش آموزان با سیره‌ ائمه اطهار

وزیر آموزش و پرورش از آماده سازی 14 جلد کتاب در تمامی مقاطع تحصیلی برای آشنایی دانش آموزان با سیره ائمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت گرامیداشت میلاد امام رضا (ع) مراسمی با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم فانی گفت: در دولت یازدهم همواره آموزه‌های دینی مورد توجه قرار گرفته و در بخش آموزش و پرورش این امر با ارائه طرح مصباح الهدی و احیای مراکز دارالقرآن تجلی پیدا کرده است.

وی، با اشاره به اینکه طرح مصباح الهدی ویژه‌‌ی دانش آموزان برای شناخت ائمه معصومین است، عنوان کرد: با توجه به اینکه توجه به آموزه‌های دینی در آموزش و پرورش مطرح است لذا باید این موارد از دوران دانش آموزی ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه چهارده جلد کتاب برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین شده، گفت: با این روش ضمن آشنایی افراد با مسائل دینی مسابقاتی نیز برگزار می شود.

فانی ادامه داد: علاوه بر طرح مصباح الهدی تأسیس و احیای دارالقرآن ها از دیگر موارد مورد توجه در آموزش مسائل دینی به دانش آموزان محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ برخی از آیات قرآن برای دانش‌آموزان، بیان کرد: در این راستا آیات منتخب با ترجمه‌ی مکارم شیرازی تفسیر شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آموزه‌های دینی در نظر گرفته شده در نظام آموزش و پرورش باید در رفتار و کردار دانش آموزان تجلی پیدا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار