ایران در رتبه 74 رقابت پذیری جهان/نبود بازار مناسب فروش گریبانگیر تولیدکننده

رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران گفت :براساس گزارش های میدانی از بنگاه های صنعتی، علت اصلی رکود بعد از نبود نقدینگی ، فقدان بازار فروش مناسب است .

به گزارش خبرنگار صنعت و تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فتح الله   رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران در سی و نهمین گردهمایی مباحث صنعتی تجاری گفت :براساس گزارش های میدانی از بنگاه های صنعتی، علت اصلی رکود را میتوان بعد از نبود نقدینگی فقدان بازار فروش مناسب دانست .

وی افزود:طی 5 الی 6 سال گذشته بنگاه های صنعتی نبود نقدینگی را دلیل اصلی رکود و تورم کشور می دانستند، با ادامه این روند رونق اقتصادی و گردش مالی به مرور کمرنگ تر می شود و اقتصاد کشور رو به نابودی پیش می رود.

رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران تصریح کرد: البته امید است با حمایت از تولیدکننده و ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات داخلی، میزان تولیدات و به تبع آن صادرات افزایش بابد .

فتح الله اولین گام در توسعه ی اقتصادی کشور را برنامه ریزی صحیح و تامین منابع مالی و تجهیزات نوین برای افزایش تولیدات و راه اندازی خط های به روز تولید دانست.

وی تاکید کرد: البته در این مسیر باید دانش فنی و  سرمایه های دانشی بنگاه های صنعتی افزایش یابد.

وی اظهار داشت:ایران در شاخص رقابت پذیری جهانی رتبه ی  74 را به خود اختصاص داده است که انتظار می رود با کاهش رکود و تورم ، بهبود کیفیت تولیدات داخلی و توسعه بازارهای هدف ، این شاخص در آینده نزدیک بهتر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار