کاروان زیر سایه خورشید در روستای استرک گلباران شد +تصاویر

خدام حرم رضوی با دسته های گل سادات در استرک کاشان استقبال شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، اصفهان، این کاروان عصر امروز یکشنبه 24 مرداد همزمان با روز میلاد امام رضا علیه السلام مورد آیین استقبال ویژه و باشکوه مردم ولایت مدار روستای استرک که در ابتدای این روستا با شور و شعور و شعف بی نظیر رضوی جمع شده بودند قرارگرفتند.

کاروان زیر سایه خورشید در روستای استرک گلباران شد +تصاویر

سادات ذریه حضرت زهرا سلام علیها در حالیکه شال های سبز علوی بر گردن  و دسته های گل در دست داشتند در نهایت ادب وارادت واحترام برای خیرمقدم و خوش آمدگویی جلوی خادمان آستان قدس رضوی آمدند و با در آغوش کشیدن و بوسیدن این سفیران رضوی خود را معطر و متبرک کردند.  

جمعیت انبوه بانوان، مردان،جوانان وکودکان روستا با وجود گرما و آفتاب سوزان تابستان برای استقبال از خدام حرم رضوی و حرکت پشت سر خادمان به طرف آستان شاهزاده قاسم آنقدر شور وشکوه وشعور داشت که برایت تداعی روز استقبال  نیشابوری ها از امام مهربانی ها را در هزاران سال قبل می کرد.

جوانانی که با نهایت اخلاص وصداقت بر دمام ها می کوبیدند و با افتخار تمام خوشحالی خود از حضور نمایندگان امام رضا علیه السلام را در گوش فلک بانگ می زدند.

کاروان زیر سایه خورشید در روستای استرک گلباران شد +تصاویر

جمعیت استقبال کننده با حال و هوای معنوی و روحانی وصف ناپذیری مسیر کوچه های کاه گلی را طی کرد و برای اجرای مراسم خادمان به بقعه شاهزاده قاسم بن جعفر(ع)از نوادگان امیرالمومنین علیه السلام رسید که در این بقعه نیز جمعیتی از اهالی منتظر حضور سفیران رضوی بودند. 

مراسم در این آستان مقدس نیز با مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام، قرايت صلوات خاصه امام رضا(ع) و اشعار زیبای رضوی توسط  مداح کاروان اکبر خواص فرد و خادم دربان کشیک هفتم آستان ،سخنرانی حجت‌الاسلام زهیر ثباتی‌مقدم، روحانی کاروان زیر سایه خورشید، پرچم‌گردانی سیدرضا حسین زاده، خادم دربان کشیک هشتم آستان قدس رضوی و اهدای نمک تبرکی حرم به اهالی روستا اجرا شد.

کاروان زیر سایه خورشید در روستای استرک گلباران شد +تصاویر

برنامه حضور کاروان زیر سایه خورشید در روستای استرک کاشان با عیادت از یک بیمار سادات پایان یافت.

شایان ذکر است: کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به مدیریت حسین کمیلی، حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی،  اکبر خواص فرد مداح کاروان و سیدرضا حسین زاده خادمان دربان کشیک هشتم آستان از مشهد مقدس به دارالمومنین کاشان اعزام شده است تا علاوه بر شرکت در برنامه های اجرایی دهه کرامت به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان جشن ملی زیر سایه خورشید را در کنار  شهروندان کاشانی به بزم بنشینند.

حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر، دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی روستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر،عیادت از بیماران سرطانی، دیالیزی و بیمارستان‌های کاشان،اجرای آیین اذان گویی در گوش نوزادان و حضور در زندان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت خطه ولایت مدار کاشان است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.