اهواز؛

افتتاح 100 فضای آموزشی دراستان

مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیزمدارس خوزستان گفت:در صورت تخصیص اعتبار تا مهرماه جاری حدود 100 فضای آموزشی و پرورشی دراستان افتتاح می‌شوند.

افتتاح 100 فضای آموزشی دراستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رضا رضایی بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال نیز در صورت تخصیص بودجه 50 تا 60 مدرسه را تحویل دهیم؛ همچنین در صورت تخصیص اعتبار تا مهرماه جاری حدود 100 فضای آموزشی و پرورشی در قالب 400 کلاس درس افتتاح می‌شوند.

وی افزود: از مجموع این 100 پروژه حدود 70 پروژه در هفته دولت در قالب 225 کلاس درس افتتاح می‌شوند که 53 مدرسه در مناطق روستایی و عشایری هستند؛ اعتبار هزینه‌شده برای این 70 پروژه 26 میلیارد تومان است. 30 پروژه باقی‌مانده نیز به‌طور متوسط 85 درصد پیشرفت داشته‌اند. به‌طور کلی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان به اعتبار 20 میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات باقی‌مانده پیمانکاران و اتمام پروژه‌ها نیاز دارد.

مدیر‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این‌که هشت هزار و 477 فضای آموزشی در استان وجود دارد، گفت: حدود 30 درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی مجدد و 30 درصد دیگر نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

رضایی بااشاره به این‌که برخی از فضاهای آموزشی استان زیبنده دانش‌آموزان نیست،تصریح کرد: در حوزه تأمین تجهیزات مدارس کارهای خوبی در استان انجام شده است چراکه برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست مدرسه‌ای در استان تجهیزات نامناسبی داشته باشد؛ امیدواریم به فضاهای آموزشی نگاه بهتری شود تا مدارسی که نیاز به بازسازی یا مقاوم‌سازی و ... دارند، ترمیم شوند.

وی در خصوص وضعیت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در مدارس خوزستان، گفت: سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان اعتبار برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافت. طی جلسه‌ای با استاندار  و پیگیری‌های ایشان تصمیم گرفته شد که اعتبارات مربوط به سیستم‌های سرمایشی مدارس افزایش ‌یابد.

مدیر‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: هر ساله سیستم گرمایشی و سرمایشی 40 تا 50 مدرسه را به‌روز می‌کنیم و سیستمم حرارت مرکزی استاندارد برای آن‌ها می‌شود؛ در صورت تخصیص اعتبار مناسب می‌توانیم طی چهار یا پنج سال آینده تعداد مدارسی دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد را به حداقل برسانیم.

رضایی درپایان با بیان این‌که حدود 180 مدرسه خشتی، گِلی و سنگی در استان وجود دارد،گفت: احداث حدود 50 تا 60 کلاس درس در مناطق محروم و عشایری را برای جایگزینی مدارس خشتی و گِلی آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در صورت تخصیص اعتبار و منابع مناسب تا پایان سال 96 دیگر مدرسه گِلی، خشتی و سنگی در استان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.