شهردار ریو: رقابت های پارالمپیک را هر طور شده برگزار می کنیم!

شهردار ریو گفت به رغم مشکلات مالی که این شهر با آن دست به گریبان است، رقابت‌های پارالمپیک را برگزار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزری فرانسه از ریو دو ژانیرو، شهردار ریو دو ژانیرو وعده داد رقابت های پارالمپیک از 7 تا 18 سپتامبر برگزار خواهد شد و اعلام کرد به دستور قضایی در خصوص انتقال پول به کمیته بین المللی پارالمپیک اعتراض خواهد کرد.

ادواردو پائس شهردار ریو دو ژانیرو پس از نشستی با فیلیپ کاراوان رییس کمیته بین المللی پارالمپیک و خاویر گونزالس مدیرکل آن گفت: «برگزار نکردن این رقابت ها برای برزیل شرم آور خواهد بود.»

پائس خاطر نشان کرد در صورت لزوم شهرداری 150 میلیون رئال معادل 42 میلیون و 400 هزار یورو به پارالمپیک اختصاص خواهد داد.

روز جمعه یک قاضی فدرال در برزیل انتقال پول به کمیته برگزاری رقابت های المپیک 2016 را به دلیل عدم شفافیت در مورد چگونگی هزینه کردن آن، برای شهرداری و دولت مرکزی ممنوع کرده بود.

این تصمیم با توجه به رکود اقتصادی در برزیل و نیز بحران سیاسی شدید در این کشور اتخاذ شد. اما شهرداری ریو دو ژانیرو که برگزاری رقابت های المپیک را اولویت اصلی خود قرار داده است وعده داد در این خصوص شفافیت کامل وجود داشته باشد.

پائس گفت: «ما محل دقیق هزینه کردن این پول را اعلام خواهیم کرد. رقابت های پارالمپیک نمونه ای از خودگذشتگی در ورزش است، اما پرسود نیست.این رقابت ها به اندازه رقابت های المپیک جذاب نیست و بلیط فروشی بسیار مشکل است. اما من اسنادی را امضاء کردم که برگزاری این رقابت ها را تضمین می کند.»

وی تاکید کرد: «شهرداری ضامن رقابت های پارالمپیک است. سه هفته تا آغاز رقابت ها زمان باقی است و ما شاهد این موضوع هستیم که کمیته برگزاری برای برخی پرداخت ها به پول نیاز دارد. در صورت نیاز ما برای پرداخت تعهدات آمادگی داریم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار