تلگراف: میراث المپیک لندن/ چرا ریو باید مانند لندن رفتار کند؟

تلگراف در مطلبی به بررسی پیامدهای المپیک لندن برای این شهر و مقایسه آن با المپیک ریو پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت تلگراف در مطلبی نوشت: انتخاب ریو برای میزبانی بازی‌های المپیک 2016 برای برزیل بسیار اهمیت داشت. زیرا این نخستین دوره از بازی‌های المپیک است که در آمریکای جنوبی برگزار شده است. انتخاب این شهر برای برگزاری بازی‌های امسال در ابتدا برای برزیل نویدبخش بهبود شرایط بود. این نشان می‌داد یک کشور در حال توسعه نیز می‌تواند میزبان یک رویداد مهم و در سطح جهانی باشد. 

اما پس از اعلام برآورد از هزینه‌های این بازی‌ها برای برزیل – که 3.5 میلیارد پوند تخمین زده شد – انتقادهای بسیاری متوجه برگزاری این بازی‌ها در برزیل شد. عده زیادی معتقد بودند ساخت زمین‌های ورزشی با مشکل روبرو خواهد شد و دولت برزیل نمی‌تواند ساخت آن‌ها را در زمان مناسب به اتمام برساند. علاوه بر این، اقتصاد برزیل درگیر یک رکود گسترده است. به همین دلیل بسیاری از پروژه‌های مرتبط به بازی‌های المپیک برای مدتی متوقف شده بودند.

همچنین بسیاری از مقامات علاوه بر بهبود ورزشگاه‌ها برای اجرای این بازی‌ها، امیدوار بودند سایر تسهیلات برای کسب و کارها و ساخت خانه‌های جدید نیز در این شهر به وجود آید. اما پرسش این‌جا است: هنگامی که ورزشکاران از این شهر خارج شوند و المپیک به پایان رسد، آیا این بهبودها پا برجا باقی خواهند ماند؟ آیا وضع این شهر به حالت سابق خود بازخواهد گشت؟

در بسیاری از موارد، میراث المپیک لندن هنوز به آن صورت که باید، مشاهده نشده است. بازی‌های المپیک لندن، که در زمان رکود اقتصادی برای انگلیس 8.77 میلیارد پوند هزینه دربرداشت، توانست به بازسازی‌ها در لندن سرعت بخشد.

در این مطلب آمده است: ساخت ورزشگاه‌های المپیک برای لندن ایجاد اشتغال کرده است. بسیاری از ساختمان‌هایی که برای بازی‌ها در لندن ساخته شده بودند تغییر کاربری یافته اند و برای این شهر درآمدزایی می‌کنند.

در ریو نیز، دولت برای طرح‌ریزی بازی‌های المپیک به بخش خصوصی روی آورده است. مقامات برزیل قصد داشتند بخش‌های فرسوده ریو را بازسازی کنند و آن را به مراکزی برای کسب و کار و گردشگری تبدیل کنند.

در انتهای این مطلب آمده است: اکنون ریو نتایج مناسبی را کسب کرده است. اما پرسش اصلی این است که آیا این شهر می‌تواند در سال‌های آتی به اهداف خود دست یابد؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار