میزبانی شگفت‌انگیز برزیل از ورزشکاران المپیک؛

فعالیت گسترده دزدهای برزیلی همزمان با برگزاری مسابقات المپیک

به‌تازگی فیلمی از نحوه سرقت دزدان شهر "ریو دو ژانیرو" در فضای مجازی منتشر شده است.

آغاز فعالیت گسترده دزدهای ریو همزمان با المپیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز استرالیا؛ همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در شهر "ریو دو ژانیرو" برزیل، سارقان و دزدان این شهر فعالیتی گسترده را برای سرقت از گردشگران آغاز کرده‌اند. آن‌ها به شکل انفرادی یا گروهی از هر فرصتی برای دزدی استفاده می‌کنند. قربانیان آن‌ها در طیف سنی مختلفی هستند و کودکان و سالمندان را شامل می‌شوند.

به‌تازگی فیلمی از مدل‌های سرقت دزدان ریو در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدئو نشان می‌دهد سارقان حرفه‌ای ریو در اماکن شلوغ به اهداف خود نزدیک شده و با ضربه‌ای تند و شدید به سرقت از آن‌ها می‌پردازند. در مکان‌های خلوت نیز دزدی از افراد با تهدید همراه است.

سارقان ریو ظاهری معمولی دارند و گاهی بدون تماس چشمی همانند گردشگران با دوچرخه و یا دوربین نیت سوء خود را به اجرا درمی‌آورند. هدفون، گوشی تلفن همراه، کیف‌دستی، کوله‌پشتی، جواهرات و ساعت عمده مواردی هستند که به‌وسیله سارقان ریو سرقت می‌شوند.

مقامات برزیلی چندی پیش از راه‌اندازی پلیس ویژه المپیک خبر دادند. این ایده از المپیک سیدنی اقتباس شده است و علاوه بر حفاظت از ورزشکاران به تأمین امنیت گردشگران نیز می‌پردازند. با این وجود، پلیس ویژه المپیک ریو برای مقابله با روند رو به افزایش سرقت در این شهر نیازمند سازمان‌دهی است.

ریو یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است و علی‌رغم فعالیت بیش از 85 هزار نیروی امنیتی، بالاترین آمار سارقان را دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار