گاردین: انتقال فاضلاب به اقیانوس موجب شرمساری میزبانان المپیک

پاکسازی محل برگزاری مسابقات قایقرانی المپیک هر چهار سال مطرح می‌شود.

انتقال فاضلاب به اقیانوس موجب شرمساری میزبانان المپیک
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در چند هفته گذشته که ورزشکاران، مردم عادی و رسانه‌های مختلف برای تماشا یا پوشش خبری رقابت‌های المپیک 2016 به «ریو دو ژانیرو» رفته‌اند، توجه آنها بیش از ورزش به فاضلاب و زباله‌ها جلب شده‌است. بخش اعظمی از این فاضلاب در اطراف « خلیج گوانابارا» جمع شده‌است.

یو‌اس‌ای تودی در بازدید از محل قایقرانی گزارش داد:« یک لوله بسیار بزرگ فضولات انسانی را به تفرجگاه ساحلی انتقال می‌دهد. بوی زننده این مکان موجب تهوع و حتی بیهوشی بازدیدکنندگان می‌شود.»

با اینکه المپیک می‌تواند درهای جدیدی را در زندگی قهرمانان باز کند، هر چهار سال یکبار درباره نظافت مکان رقابت‌ها بحث می‌شود!

در مسابقات 2012 لندن نیز همین مشکل وجود داشت و مسئولان ساخت یک ایستگاه پمپاژ را برای حل آن پیشنهاد دادند. چهار سال پیش آن پکن برای حل مشکل مشابه، 400 مایل از لوله‌های فاضلاب را بازسازی کرد. مشکل فاضلاب در شهرهایی که میزبان بازی های المپیک بوده‌اند همیشه وجود داشته و در برخی موارد به طورکامل حل نشده است.

موضوع این است که تا رسانه‌های مختلف برای پوشش بازی های المپیک به این شهرها نروند، مسئولین توجهی به آلودگی اقیانوس ندارند و فاضلاب به راحتی به داخل آب منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار