در واکنش به ایجاد محدودیت‌ها برای بانوان محجبه اظهار کرد؛

فعال مسلمان فرانسوی: سیاستمداران ما دیوانه‌اند!

مدیر اجرایی یک مرکز اسلامی در فرانسه، سیاستمداران این کشور را به خاطر اظهارات اسلام‌هراسانه آن‌ها، دیوانه توصیف کرد.

فعال مسلمان فرانسوی: سیاستمداران ما دیوانه‌اند!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازسی ان ان، مدیر اجرایی مرکز اقدام جمعی ضد اسلام‌هراسی در فرانسه در واکنش به اقدام شهردار شهر ساحلی کورسیکا در ممنوع کردن پوششی که زنان برای شنا در ساحل استفاده می کنند، سیاستمداران فرانسوی را به دیوانگی متهم کرد و گفت با این کار آنان دارند زنان مسلمان را تهدیدی آشکار برای دیگر شهروندان فرانسوی قلمداد می کنند. 

مروان محمد با اشاره به حقوق زنان مسلمان در استفاده از امکانات ساحلی در فرانسه تاکید کرد مقام های سیاسی دارند مسلمانان را بدنام می کنند؛ زیرا کار دیگری از دست‌شان بر نمی‌آید. 

وی افزود: «هم اکنون در فرانسه بیکاری بیداد می کند، تروریست‌ها کشور را تهدید می کنند و نظام آموزشی به شدت مشکل دارد، اما تنها چیزی که سیاستمداران به آن فکر می کنند جلوگیری از ورود زنان مسلمان به سواحل است. در چنین شرایطی احساس می شود سیاستمداران هیچ اولویت دیگری در دستور کار ندارند.» 

مروان محمد در پاسخ به این ادعای سی ان ان که دولت فرانسه از قانون اساسی این کشور دفاع می کند و شیوه لائیک زندگی مردم را در نظر می گیرد و این ربطی به پوشش زنان مسلمان در سواحل که « بورکینی» نام گرفته ندارد، تاکید کرد: «واژه بورکینی هیچ بار حقوقی در فرانسه ندارد. اصلا این واژه تعریف نشده است. لذا هیچ تفاوتی بین بورگینی و لباس غواصی نیست. و شهرداری هایی که چنین مصوبه غیرقانونی را تصویب می کنند هدف‌شان زنان مسلمان است. روی کاغذ گفته شده فقط بورکینی ممنوع است، اما در عمل افسران پلیس با هر کسی که روسری پوشیده برخورد می کنند.»  

وی افزود: دولت فرانسه و شهرداری‌ها درمانده شده‌اند و واقعا نمی دانند باید چه بکنند، لذا برای فرار از این سردرگمی به خبرسازی می پردازند و مسلمانان را قربانی بی لیاقتی خود می‌کنند. برای نمونه زنان مسلمان را از اجاره کردن استخر شنا محروم می کنند و یا به زنان مسلمانی که روسری به سر دارند اجازه ورود به ساحل را نمی دهند. 

مروان محمد با اشاره به اینکه در دادگاه عالی فرانسه ضد این ممنوعیت اقامه دعوی شده است افزود: «قصد داریم این موضوع را از جنبه سیاسی خارج و آن را از جنبه حقوقی بررسی کنیم؛ زیرا فکر می کنیم این ممنوعیت از دو جنبه مشکل دارد نخست آزادی بنیادی را که حق هر انسانی بدون توجیه محدود می کند و دوم اینکه تبعیض آمیز است؛ زیرا زنان مسلمان را هدف قرار داده است.  از این رو قصد داریم از نگاه منطقی به موضوع بپردازیم و بحث ما این است که هم اکنون در مارپیچی تاریخی قرار داریم  اگر قرار است در کشور حقوق بشر حاکم باشد باید به اصول آن احترام گذاشته شود و در رویارویی با تهدیدهایی همچون داعش جا نزنیم.»

وی افزود:  به سیاستمداران فرانسوی می گوییم اگر در برآورده کردن امنیت شهروندان ناکام می مانید این مسئولیتی است که شما باید پاسخگوی آن باشید و نه شهروندان مسلمان.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار