ورج: پیام رسان ویدیویی "گوگل دو" برای غلبه بر "فیس‌تایم" اپل امروز منتشر می‌شود

وب‌سایت ورج در مطلبی به بررسی پیام رسان ویدیویی جدید شرکت گوگل پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "ورج"، پیام رسان جدید شرکت گوگل، به نام "گوگل دو" امروز منتشر می‌شود. بر اساس تجربه نویسنده این مطلب از کار با این برنامه، گوگل دو یک پیام رسان پرسرعت و ساده است. برای تماس گرفتن با هر فرد، کافی است بر روی عکس او ضربه بزنید. در صورت پاسخ دادن فرد مقابل، یک مکالمه 2 طرفه آغاز می‌شود. هر فردی که تجربه استفاده از گوگل دو را داشته باشد می‌تواند حدس بزند این برنامه تنها برای استفاده در تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده است.

گوگل دو برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس در دسترس خواهد بود. برای فعال‌سازی این برنامه، احتیاج به ساختن حساب کاربری نیز نخواهید داشت. در حالی که این ویژگی به سادگی برنامه کمک شایانی می‌کند، در صورتی که بخواهید از این برنامه در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید با مشکلاتی روبرو خواهید شد. همچنین گوگل دو از تماس‌های جمعی – ویدیو کنفرانس – پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های برنامه گوگل دو که به نظر کاملا خلاقانه می‌آید، "ناک ناک" نام دارد. هنگامی که در سیستم‌عامل اندروید به وسیله این برنامه تماسی دریافت کنید، تمام صفحه نمایش تلفن همراه شما چهره فردی که در حال تماس است را به صورت زنده و پیش از آنکه پاسخ دهید نمایش می‌دهد. به این وسیله، می‌توان به راحتی دریافت چه کسی منتظر پاسخ شما است. همچنین تماس گیرنده می‌تواند با شکلک‌های خنده دارش شما را به پاسخ دادن به تماس ترغیب کند. این ویژگی در سیستم عامل آی‌او‌اس در دسترس نیست.

انتشار این برنامه پیام رسان در حالی است که گوگل از یک پیام رسان دیگر به نام "گوگل الو"، رونمایی کرده است. اما زمان انتشار گوگل الو هنوز مشخص نشده است. گوگل به جای تمرکز بر بهینه‌سازی و یکپارچه سازی خدماتش، تصمیم گرفته است دو پیام رسان مختلف – یکی برای متن و دیگری برای ویدیو – را طراحی کند.

با این حال، هیچکدام از این برنامه‌ها برای جایگزین شدن به جای "هنگ اوتس" – پیام رسان دیگر این شرکت که از پیام‌های ویدیویی و متنی پشتیبانی می‌کند – طراحی نشده است. گوگل اعلام کرده است هنگ اوتس همچنان به کار خود ادامه خواهد داد؛ اما تمرکز این شرکت بر این برنامه کاهش خواهد یافت.

"فیس‌تایم" پیام رسان ویدیویی شرکت اپل است که تنها در سیستم‌عامل دستگاه‌های ساخت این شرکت در دسترس است. حال، سادگی و سرعت گوگل دو می‌تواند این برنامه را  به یک رقیب جدی برای فیس‌تایم تبدیل کند.


گوگل دو به سادگی از پس تماس‌های ویدیویی برمی‌آید. اما پرسش اصلی اینجا است که ویژگی‌های گوگل دو برای موفقیت این برنامه کافی است یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار