بیزنس اینسایدر خبر داد:

اپل برتری خود را در بازار تلفن‌های همراه از دست می‌دهد

شرکت اپل در صورتی که نتواند امکاناتی جدید را در آیفون ارائه دهد، به زودی سهم خود را در بازار جهانی از دست خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر؛ هنگامی که استیو جابز برای اولین بار آیفون را در ژانویه 2007 معرفی کرد،  مدعی شد این دستگاه از سایر گوشی های بازار 5 سال جلوتر است.

اکنون می توان گفت که اظهارات وی در این زمینه نادرست بوده است.

با گذشت 9 سال، هنوز هیچ شرکتی نتوانسته در همه زمینه ها، تلفن همراهی بهتر از آیفون تولید کند؛ اما فاصله آیفون با سایر گوشی های بازار هر سال کمتر شده و اکنون به میزانی ناچیز رسیده است.

جدیدترین نسخه از تلفن همراه سامسونگ، گلکسی نوت 7، با قابلیت های بسیار و امکانات جدید فراوانی به بازار آمده و توانسته بر آیفون نیز برتری قابل توجهی کسب کند.

این دستگاه طراحی بهتری نسبت به آیفون دارد، قابلیت های بیشتری به کاربران ارائه می دهد و امکاناتی از جمله ضد آبی و شارژ بی‌سیم را در اختیار دارد.

در همین حال نسخه های جدید آیفون در دو سال گذشته امکانات جدید بسیار کمی را به کاربران ارائه داده اند. شارژ بی سیم، ضد آبی و بهبود طراحی، همگی از سوی اپل نادیده گرفته شده اند. به جز یک دوربین بهتر و پردازنده ای سریعتر، اپل نتوانسته امکانات دیگری برای کاربران خود به همراه آورد.

با این حال اپل توانسته در این سال ها همچنان برتری خود را، حتی به میزانی کم، در سطح بازار حفظ کند. تنها دلیل این موضوع نیز سیستم عامل اپل است. آندروید در حالی که امکانات بی نظیری برای کاربران به همراه داشته، همچنان در بسیاری از بخش های نرم افزاری از اپل عقب مانده و نتوانسته امکانات این سیستم عامل را ارائه دهد.  این سیستم عامل به گونه ای طراحی شده که می تواند از سخت افزار دستگاه را به بهترین شکل مورد استفاده قرار دهد.

در حالی که اپل موفق شده با استفاده از سیستم عامل خود برتری نسبی بازار را حفظ کند، این شرکت باید با ارائه امکانات جدید قدرت رقابت خود را در بازار افزایش دهد در غیر این صورت در آینده ای نزدیک از بازار گوشی های هوشمند کنار گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار