نگاه ویژه به تولید اندیشه متناسب با نیازهای اسلامی در دانشگاه فرهنگیان

مدیر حوزه‌های علمیه از ضرورت توجه به تولید اندیشه و نظریه‌هایی متناسب با نیازهای اسلامی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین عراقی مدیر حوزه‌های علمیه در همایش مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان که امروز در تالار آیینه برگزار شد، با بیان اینکه در ابتدا با شکل‌گیری دانشگاه فرهنگیان مخالف بودیم، گفت: اما با توجه به نیازهای کشور و پرورش معلمانی‌ در حد انقلاب اسلامی ضرورت ایجاد این دانشگاه برای ما مشخص شد.

وی ادامه داد: تولید فکر و تئوری مورد نیاز برای این دانشگاه باید به طور متوسط شکل گیرد و چنانچه این امر به خوبی محقق شود نتایج قابل قبولی در روند تربیت معلم حاصل می‌شود.

عراقی اظهار کرد: تولید فکر باید متناسب با نیاز آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین باشد تا نظام تربیتی انسان‌هایی سرآمد تولید کند در واقع وجه تمایز این دانشگاه نیز همین مسئله است.

مدیر حوزه‌‌های علمیه عنوان کرد: دانشگاه با دو شاخص ویژه باید مورد ارزیابی قرار گیرد که شامل تولید اندیشه و نظریه متناسب با نظریه‌های اسلامی و تربیت شاخص‌های فلسفی، اخلاقی و دینی است.

وی ادامه داد: مسئولیت مهمی به عهده نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان است و آن‌ها باید در حوزه پرورشی و فرهنگی وقت لازم را داشته باشند تا دانشگاه در تحقق روح سند آموزش و پرورش موفق شود.

عراقی با اشاره به اینکه نسل آینده آموزش و پرورش باید توان دستیابی به مرز‌های دانش را داشته باشد، عنوان کرد: فن و مهارت نیز باید در این نظام تعلیم و تربیت متجلی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار