آبادان؛

پوشش 95 درصدی مراکز بهداشتی شهری و روستایی توسط تیم های سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خوزستان از بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان هندیجان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:جذب پزشک عمومی، پوشش مراکز بهداشتی شهری و روستایی توسط تیم های سلامت را به 95 درصد رسانده است.

اسماعیل ایدنی در حاشیه بازدید از بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان هندیجان افزود: برنامه ریزی جهت ایجاد 11 هزار تخت بیمارستانی از طریق سرمایه گذاری خارجی در کشور به انجام رسیده که سهم خوزستان دو هزار تخت است.

وی گفت: احداث بیمارستان فضای درمانی مورد نیاز جهت جذب پزشکان متخصص در استان را فراهم می کند.

ایدنی با اشاره به کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در استان افزود: احداث بیمارستان دو هزار تخت خوابی در شهر اهواز علاوه بر رفع بخش اعظم کمبود ها یک جهش و رشد انقلابی در استان ایجاد خواهد نمود.وی گفت: وزارت بهداشت اهتمام خاصی به مقوله سلامت در خوزستان دارد و طی دو سال گذشته هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی وارد استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در حال حاضر چند پروژه عمرانی مختلف با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در استان در حال انجام است که بخش اعظم آن تا پایان سال و باقیمانده آنها تا پایان دولت یازدهم به بهره بردای خواهند رسید.

وی افزود: امروز با افزایش 40 درصدی پوشش تیم های سلامت نسبت به دولت قبل و رسیدن به نقطه 95 درصدی در مراکز بهداشت شهری و روستایی به تحول بزرگی در این حوزه دست پیدا کرده ایم.

ایدنی گفت: تمام تیم های سلامت ما در روستاها هیچ کمبودی در زمینه ماما ندارند و در این حوزه پوشش 100 درصدی در روستاها ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته 30 درصد دانشجویان پزشکی را از محل سهمیه بومی خاص ویژه مناطق محروم پذیرش نمودیم و این افراد متعهد خدمت در شهری خاص بوده و پروانه پزشکی آنها برای همان شهر صادر و حق طبابت در شهر دیگری را ندارند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.