آبادان؛

احیای بیمارستان شهید بهشتی آبادان پس از ۱۳ سال

بیمارستان شهید بهشتی آبادان پس از ۱۳ سال احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: پیرو ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳، دولت نیز تدابیری را اتخاذ و با کمک مجلس طرح تحول سلامت را اجرایی و آن را توسعه دادند که اکنون شاهد ثمرات آن در کل کشور هستیم.

آموزنده افزود: کوشیدیم تا بیمارستان شهید بهشتی را پس از ۱۳ سال که کنار گذاشته شده بود، احیا کنیم. در همین راستا از طریق طرح تحول سلامت و هم از محل کمک منطقه آزاد اروند این کار انجام شد و اکنون برای احیای بیمارستان طالقانی برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه های درمان، بهداشت و آموزش اتفاقات خوبی رخ داد گفت: پس از جنگ تحمیلی هیچ بیمارستان احداثی در حوزه سلامت نداشتیم و برای نخستین بار شاهدیم که در منطقه آبادان ساخت یک بیمارستان کامل ۲۲۰ تختخوابی در جوار بیمارستان فعلی طالقانی از محل کمکهای بنیاد مستضعفان و با نظارت و پشتیبانی وزارت بهداشت در حوزه درمان آغاز شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بیمارستان جدید با سرعت قابل قبولی در حال احداث و انجام است که امید می رود تا طبق برنامه پیش بینی شده ۴۰ ماهه کار ساخت آن تمام و به مرحله بهره برداری برسد و این اتفاق بزرگیست.

آموزنده  از تجهیز مراکز پزشکی به عنوان یکی از برنامه های استراتژیکی در حوزه سلامت نام برد و گفت: به طور معمول این نوع از خدمات درمانی از چشم مردم غایب است و تنها در فضاهای تخصصی همچون آی. سی. یو ها، سی. سی. یوها و اتاقهای عمل دیده می شود که میلیاردها تومان نیز برای احیای آنها به جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم هزینه شده است.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن کلینیک شهید شاملی در جوار بیمارستان شهید بهشتی و کلینیک درونی بیمارستان طالقانی افزود: پیشتر در بیمارستانهای مان کلینیک تخصصی نداشتیم و اکثر پزشکان وقتی می آمدند می بایستی در مطب ها به مردم خدمات دهند، اما اکنون با راه اندازی این کلینیک های تخصصی تمام کسانی که طرحشان را می گذرانند صبح و بعد از ظهر در این کلینیک ها به ارائه خدمات می پردازند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری تمامی کارکنان در بخشهای مختلف به این موفقیت ها دست پیدا کند، گفت: در حوزه بهداشت در سطح کلان کشور مشکلی که با آن مواجه بودیم بحث حاشیه شهرهای بود که خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت بر روی این موضوع کار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.