آبادان؛

اجرای 33 طرح گردشگری در رامهرمز

33 طرح گردشگری در رامهرمز اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ احسان شیخ بارانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز گفت: برای اجرای 33 طرح گردشگری در این شهرستان به 118 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شیخ بارانی افزود: 33 طرح جاذبه گردشگری از این شهرستان به اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه‌ شده است تا به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای مراحل بعد ارائه شود.

وی گفت: طرح توجیهی منطقه بالادست سد زیر زرد که در جلسه کارگروه گردشگری مطرح شد، پروپزال این طرح آماده است و منتظر تأمین اعتبار از سوی اداره کل میراث خوزستان هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز افزود: مسیر گردشگری تعریف‌شده این طرح شامل سواحل رودخانه علاء، قنات‌های باستانی جوبجی و زیر زرد، چهارطاقی‌های دوره اشکانی روستای دوریکل و امامزاده شاه جنید است.

وی گفت: بخش دیگری از این طرح شامل استودان‌های تاریخی زیر زرد، دریاچه سد تنظیمی زیر زرد که ادامه مسیر به‌سوی شمال و شمال شرق خواهد بود.

شیخ بارانی افزود: این طرح از سمت شرق رامهرمز به روستای گردشگری خدیجه، پدیده ژئوتوریسم چشمه‌های قیر طبیعی، صنعت تاریخی نفت و اولین چاه نفت در مسیر روستای ماماتین و پدیده طبیعی و منحصر به‌فرد تش‌کوه می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز گفت: در صورت اجرای این طرح در کل یک مسیر گردشگری منحصر به‌فرد را در این شهرستان رقم خواهیم زد که تا بخش ابوالفارس می‌تواند ادامه داشته باشد و درمجموع به 118 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.