اروميه؛

آغازمسابقات بين المللي كاراته

دوازدهمين دوره مسابقات بين المللي كاراته جام صلح و دوستي از صبح امروز جمعه 29 مرداد ماه در سالن غدير اروميه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران جوان از اروميه؛ در اين دوره از رقابتها 321 كاراته كار از 14 كشور ( افغانستان – آذربايجان – بلژيك – كانادا – گرجستان – هنگ كنگ – ايران – عراق- ماكائو – هلند – قطر – سوئيس - تركيه و آمريكا ) حضور دارند.

اين رقابتها را 69 داور قضاوت مي كنند.

در این مسابقات 321 کاراته کا در قالب 51 تیم از 14 کشور جهان رقابتهای خود را در دو بخش کاتا و کومیته آغاز کرده اند.

69 داور خارجی و ایرانی قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

کاراته کارانی از کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، بلژیک، کانادا، آمریکا، گرجستان، هنگ کنگ، جمهوری اسلامی ایران، عراق، ماکائو، هلند، قطر، سوئیس، ترکیه در این رقابتها حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران با 204 ورزشکار، جمهوری آذربایجان با 44، عراق با 20 و گرجستان با 14 ورزشکار بیشترین آمار کاراته کا را در این رقابتها دارند.

اسد عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی کاراته و رئیس فدراسیون ترکیه، خاویر اسکالانته دبیر کل کمیته داوران فدراسیون جهانی از سوئد و رافائل اورتگا عضو ارشد کمیته داوران فدراسیون جهانی از فرانسه و 10 نفر از شورای داوران فدراسیون جهانی و 5 داور بانو مهمانان ویژه این مسابقات هستند.

بیش از 500 تماشاگر در سالن غدیر ارومیه حضور دارند و از نزدیک مسابقات را تماشا می کنند.

در نخستین روز این مسابقات کاتای انفرادی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، کومیته منهای 52 و منهای 57 نوجوانان، کومیته منهای 84 و به اضافه 84 بزرگسالان و کومیته منهای 55 و منهای 61 جوانان برگزار می شود.

تیم ملی بزرگسالان با هدایت سید شهرام هروی و تیم های ملی جوانان و نوجوانان با هدایت علیرضا سلیمانی در این مسابقات حاضر هستند.

35 کاراته کا از استان آذربایجان غربی نیز در این رقابتها حضور دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.