سمنان;

برگزاری جشنواره فولكلور البرز نشينان

این جشنواره از 18 تا 24 شهريور در سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اين جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفی آداب و رسوم البرز نشينان به هم استانيها، زائران حرم رضوی و مسافران و افزايش روحيه شادابی و نشاط در مردم اجرا مي‌شود.

حسین خواجه بیدختی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، مراسم آئينی و موسيقی، برپايی نمايشگاه صنايع دستی و عرضه سوغات و خوراك‌های محلی، برپايی نمايشگاه فرهنگ مكتوب و اسناد خطی و .... از جمله برنامه‌های اين جشنواره است كه هر روز آن به طور اختصاصی به يك استان اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: اين جشنواره از هجدهم شهريور ماه و همه روزه از ساعت 18 تا 23 در محل پارك سيمرغ سمنان برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه مناطق در حاشيه رشته كوههای البرز در طول تاريخ شاهد رخدادها و وقايع مهم تاريخی و فرهنگی بوده اند، گفت: اين مناطق به اين دليل دارای آداب و رسوم و آئين‌های منحصر به فردی هستند.

استان سمنان در نوار جنوبي رشته كوه های البرز قرار دارد. اين استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم كهنی است كه شماری از اين آئين‌ها به يادگار مانده اند، بر اين اساس تا كنون 61 اثر معنوی استان سمنان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

فولکلور يا فرهنگ عامه میراث قومی و معنوی یک ملت است ، فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها ، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.