اصفهان؛

پرچم سبز علوی بر کاشانه مهر کاشان درخشید

موسسه نيكوكاری كاشانه مهر كاشان نخستین مرکز آموزشی و توان‌بخشی منجر به اشتغال معلولین جسمی و حرکتی در این شهرستان متبرک و مزین به رایحه معطر سبز علوی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین تولیت حرم امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف در راس هیات بلند پایه علوی به ویژه «حاج خالد شنون معاون تولیت، سید منتظر رییس دفتر تولیت، سید حیدر عکاس آستان مقدس علوی و دکترهادی انصاری خادم افتخاری امام حسین(ع) و نماینده مراجع در اعتاب مقدسه» از توان‌یابان موسسه نيكوكاري كاشانه مهر در كاشان با اهدای پرچم سبز علوی و تبرکات حرم تفقد و دلجویی کردند.
حضور این هیات بلندپایه علوی در موسسه نيكوكاري كاشانه مهر كاشان، حال و هوایی معنوی و روحیه‌ای امیدبخش و انرژی آفرین را در دل توان‌یابان این موسسه ایجادکرد و بلور اشک شوق و نشاط را از زلال چشمان منتظرشان بر سیمای معصومشان جاری کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین، و هیات همراه با آن سیمای نورانی و لبخند سرشار از امید و مهر و محبت پدرانه در آغاز بازدید با ورود به کارگاه نقاشی موسسه شادابی و نشاط و امیدواری را بر بوم دل توان‌یابان این کارگاه به مهربانی و همدلی رنگ ‌زد.
دست نوازش سید نزار حبل‌المتین، و بوسه سراسر مهر و محبت وی بر سر و صورت معلولان جسمی حرکتی توان‌یاب برق امید و شادابی و نشاط را در قاب چشمانشان درخشاند و باغ‌گل لبخند شادی و رضایت را از این همه تفقد و مهربانی بر لبانشان شکوفاکرد.
تولیت عبته مقدسه علویه،پس از آن در کلاس قلمزنی توان یابان حضور سراسر مهر ومهربانیش را با شور وشعور بر لوح دل آنها قلم زد و عشق ورزی به همنوع را بر قلبشان حک کرد.
سید نزار حبل المتین با خرید یکی از تابلوهای توان یابان منقش به آیه قرآنی وان یکاد ومعاونش با خرید تابلوی قلمزنی شکار قاب خاطره مهر ومحبت و نوعدوستی را سر طاقچه قلب توان یابان گذاشت.
هیات بلند پایه علوی بعد از بازدید کلاس قلمزنی با خوشامدگویی مهدیه بختیاری وارد کلاس موسیقی موسسه و استقبال گرم وآهنگین دختران این کلاس شد.
دختران کلاس به رسم ادب و احترام و عرض خیر مقدم قطعه موسیقی ایران ُسرزمینم را با هدایت استادشان مهران مبینی مربی افتخاری و بدون چشمداشت این کلاس آنقدر زیبا و غرورآمیز اجرا کردند که چشمان دکتر انصاری یکی از اعضای بلند پایه هیات علوی را از این همه شور وشعور و افتخار به اشک نمناک کرد.
قطعه موسیقی گردش چرخ فلک به مهر زهرا و علی نیز آهنگ جمع خوانی دیگری بود که دختران به افتخار قدوم پر خیر و برکت تولیت حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام با شور و شعور و شکوه  علوی اجراکردند.
اوج لحظات ناب وقشنگ این دیدار صمیمانه گشودن پرچم سبز علوی بر سر توان یابان و اهدای قطعه ای از سنگ مرمر حرم مطهر امام علی باقدمت70 سال به تعدادی از آنها و استادشان از دستان متبرک تولیت عتبه مقدسه علویه بود آنچنان که  گویی تاج کرامت برسرشان سایه انداخت و گنج های عالم بر دستانشان درخشید.
اهدای سنگ حرم به فضه ریاضی معلول جسمی حرکتی وتوان یابی که با دهان ودندان قلموی توانستن را بر بوم زندگی می کشد و نشان می‌دهد معلولیت محدودیت نیست گفتاری وصف ناپذیر اززلال اشک های روانش بر گلبرگ صورت خندانش دارد.
تولیت عتبه علوی با دنیایی از شور واحساس و مودت و عطوفت بازدید از این کلاس را نیز در بهترین روز تابستانی توان یابان كاشانه مهر به عشق خاطره کرد و تسنیم امید ونشاط را پیمانه پیمانه در جانشان ریخت.
سید نزار حبل المتین پایان بازدید دوساعته از توان یابان این موسسه نيكوكاري را با حضور در کلاس خیاطی دختران ثبت کرد.
حبل المتین در این کلاس نیز با اهدای هدایای ویژه  و تبرک به پرچم امیرالمومنین علی علیه السلام عاطفه را از سوزن همدلی و امیدبخشی نخ کرد و بر پارچه دوستی کوک زد تا همگان بدانند خوبی کردن و مهرورزی حد ومرز زبان و لهجه و ملیت نمی شناسد.
بازدید با صبر و حوصله و تانی و تامل بسیار تولیت عبته مقدسه علویه از کلاس های چرم‌دوزی، نقاشی، قلمزنی، کریستال، رایانه، زبان انگلیسی،خیاطی و موسیقی موسسه آنقدر با طعم و رنگ محبت و سخاوت و مهربانی محسوس و ملموس همراه‌بود که بهترین اوقات و لحظات ناب همدلی و همزبانی را در قاب خاطرات توان‌یابان موسسه به عشق و مهرورزی ثبت‌کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید نزار حبل المتین،  با ثبت دست نوشته خود در دفتر یادمان واهدای هدایا به مربیان ومسوولان این موسسه نيكوكاري زیباترین خاطره بازدید پر خیر و برکت را به مهر و مهربانی در باغ اندیشه این مجموعه به گل نشاند.
مژده زیارت نجف، کربلا وکاظمین به 120 نفر مسوولان،  مربیان وتوان یابان موسسه نیکوکاری کاشانه مهر بزرگترین هدیه ارزشمند، معنوی وروحانی تولیت عتبه علویه به این موسسه بود که دنیایی از شادی ومسرت وشادمانی را به آنها هدیه کرد.
شایان ذکر است:بازدید از کارگاه‌های فرش بافی در روستای محمد آباد مرکزی، ولیعصر(عج) در مدخل شهر، خانه فرش ترنج و محراب در خیابان فاضل نراقی و کارگاه فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، حضور در موسسه نيكوكاري كاشانه مهر كاشان، نخستین مرکز آموزشی و توان بخشی منجر به اشتغال معلولین جسمی و حرکتی کاشان و تفقد از آنها با اهدای هدایایی ارزنده به‌ویژه اهدای پرچم علوی به این موسسه و کارگاه فرش بافی در خانه فرش ترنج و محراب  از جمله برنامه‌های حضور تولیت عتبه مقدسه علویه و هیات همراه در این شهرستان بود.
 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار