اردبیل؛

افزایش 6 درصدی مصرف گاز در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از افزایش 6 درصدی مصرف گاز در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فیروز خدایی با اشاره به روند مصرف گاز در استان اردبیل گفت: مقایسه سه ماهه اول امسال با سال قبل نشان می دهد که مصرف گاز استان 6 درصد افزایش داشته چرا که در مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز منطقه در تمام بخش ها ۴۹۲ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به دلایل این افزایش افزود: یکی از دلایل افزایش می تواند افزایش قابل توجه مشترکان استان باشد، چنانچه در طی سه ماهه اول امسال بالغ بر 3 هزار مشترک شهری و روستایی به جمع مشترکان اردبیل اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل این افزایش را در بخش صنعتی ۱۱ مورد برشمرد و تاکید کرد که هم اکنون مجموع مشترکان استان به ۴۱۰ هزار مترک رسیده که از این تعداد ۳۱۵ هزار مشترک شهری و ۹۵ هزار مشترک روستایی است.

خدایی گفت: در سه ماهه اول امسال بخش نیروگاهی ۳۸ درصد مصرف گاز استان را به‌خود اختصاص داده که این رقم تقریبا یک سوم گاز مصرفی را شامل می شود.

وی مصرف کلی گاز این استان در این مدت را بیش از ۵۲۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان مثل فصول گذشته بخش خانگی و تجاری با بیش از ۴۶ درصد بیشترین مصرف گاز را در بین حوزه های دیگر داشته است.

خدایی سهم بخش صنعت و سی ان جی را ۱۶ درصد دانست و تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی برای کاهش مصرف گاز مهمترین اولویت این شرکت کاهش مصرف در بخش خانگی و تجاری است.

وی با بیان اینکه امسال برای گازرسانی به ۱۶۰ روستای استان برنامه ریزی شده و بخی از این طرح ها در حال اجراست، عنوان کرد: امسال شاهد جهش قابل توجه مشترکان گاز طبیعی در بخش روستایی خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، مصرف ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.