بازدید معاونت توسعه مدیریت و منابع از موسسه هنرمندان پیشکسوت

علی اصغرکاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در ساختمان جدید «موسسه هنرمندان پیشکسوت» از روند تعمیر و بازسازی آن مجموعه بازدید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت،  علی اصغرکاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در ساختمان جدید «موسسه هنرمندان پیشکسوت» از روند تعمیر و بازسازی آن مجموعه بازدید کرد.

این برنامه به میزبانی «سیدعباس عظیمی» مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد،  «حسین سیفی» مدیرکل پشتیبانی، «مسعود معمار» مدیرکل دفتر طرح های عمرانی، «راحله رودکی» مدیر کل برنامه و بودجه، «قاسم خسروی» مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری، «علیرضا گل محمدی» ذیحساب و مدیرکل امور مالی نیز معاون وزیر  را همراهی کردند و همچنین «دکتر محمود عزیزی» رییس هیات مدیره و «محسن علی اکبری» تهیه کننده سینما و از اعضای هیات مدیره این موسسه نیز از دیگر میهمانان و حاضران این برنامه بودند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در حین بازدید دکتر کاراندیش و مدیران معاونت از بخش های مختلف ساختمان، گزارشی مبسوط از روند اقدامات  صورت گرفته ارائه کرد و سپس جلسه ای مشترک برای بررسی وضعیت نهایی ، بودجه و سایر اقدامات تشکیل شد. 

کاراندیش در ابتدا ضمن ابراز خوشحالی از ثمر دادن زحمات مدیریت و کارکنان این موسسه  اظهار داشت:  این جابجایی را به فال نیک میگیرم و آن را فصل جدید در خدمت گذاری به پیشکسوتان کشور میدانم.

وی اضافه کرد: مطلوب کار این است که اگر قرار است کاری یا خدمتی در حوزه هنرمندان پیشکسوت که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و هنر کشور گذاشته اند، انجام شود ضمن حفظ حرمت ها و شان ایشان صورت پذیرد، خوشبختانه این مورد یکی از ویژگی های موسسه هنرمندان پیشکسوت است که می تواند آن را متمایز کند.
 
کار اندیش در ادامه سخنانش تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر کشور و حمایت از تولید اثار  پدید آمده تا این گروه نیز بتوانند آنچه را در وجود خود دارند با عشق به جامعه عرضه و ارائه کنند، به همین واسطه نیز همه توان و امکاناتی که در اختیار ماست برای تقویت   موسسه هنرمندان پیشکسوت  بکار خواهیم بست و همانگونه که قبلا هم گفته ام پیشکسوتان نگرانی به خود راه ندهند.

وی همچنین اشاره ای  به زحمات دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، مهندس بردیا صدر نوری  و مجموعه معاونین و مدیران ان سازمان در حمایت جدی از موسسه هنرمندان پیشکسوت اشاره و قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این نشست نیز موضوع  گواهینامه های درجه یک هنری که معادل مدرک دکترا قلمداد می شود و اثر گذاری آن بر سطح زندگی   هنرمندان پیشکسوت  ملموس مطرح شد و اینکه در حال حاضر دارندگان این درجه هنری از هیچ  امتیاز خاصی بهره مند و یا استفاده ویژه ای از آن در زندگی خود نمی برند، به خصوص اینکه قشر بزرگی از آنها نیز از کارمندان یا از کارکنان دولتی نیز محسوب نمی شوند یا اگر هم هستند مدر ک خود را پس از بازنشستگی دریافت کرده اند که تاثیری روی حقوق و مزایای آنان نیز ندارد.

کاراندیش نیز ضمن تایید این موضوع تاکید کرد:  این که هنرمند دارای درجه یک هنری بتواند از مزایای آن در زمان حیات خود بهره مند شود، می تواند از مهمترین موضوعات مورد بحث در حوزه پیشکسوتان باشد که نیاز به قانون دارد و این را می طلبد که عده ای از هنرمندان به نمایندگی از جمع لایحه ای حقوقی را بر مبنای تجربیات خود از خدماتی که در داخل و خارج از کشور به سالمندان هنر ارائه شده است ، تنظیم کنند و در اختیار این معاونت قرار دهند تا ما قادر باشیم با ارسال آن به مجلس محترم شورای اسلامی روند قانونی شدن آن را پیگیری کنیم. از دیگر نکات حائز اهمیت این نشست همچنین می توان به بحث درباره بودجه موسسه و موضوع تسریع در روند خرید ساختمان جدید اشاره کرد.

در این برنامه هرکدام از مدیران کل معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در صحبت هایی ضمن تبریک جابجایی موسسه به مکانی مناسب تر ، از همکاری های آینده خود با موسسه ،  در زمینه تخصصی تحت مدیریت  سخن به میان آوردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.