رئیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت:

اعطای زمین به هنرمندان پیشکسوت برای احداث اردوگاه تفریحی

رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت از دومین سفر تفریحی هنرمندان پیشکسوت و در اختیار قرار گرفتن دومین قطعه زمین برای احداث اردوگاه تفریحی هنرمندان خبر داد.

عباس عظیمی، رئیس مدرسه هنرمندان پیشکسوت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص ارائه خدمات رفاهی به هنرمندان پیشکسوت و خانواده این عزیزان یکی از وظایف و مأموریت‌های مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

وی افزود: طرح سفر هنرمندان پیشکسوت به مناطق مختلف کشور همراه خانواده شان از سال گذشته اجرایی شد و بهمن ماه سال گذشته به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اولین سفر هنرمندان پیشکسوت با حمایت اسپانسر‌های دولتی انجام شد.

عظیمی در ادامه بیان کرد: سفر بهمن ماه سال گذشته به مناطق آزاد اروند، آبادان و خرمشهر به مدت چهار روز بود و هنرمندان ضمن بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه و آبادان، در مناطق سیاحتی نیز به گردشگری پرداختند.

وی با اشاره به بعد فرهنگی این سفر اظهار داشت: ارتباط هنرمندان پیشکسوت با مردم و تعاملات آنها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ورک شاپ‌های هنرمندان پیشکسوت از برنامه‌های این سفر بود.

عظیمی تأکید کرد: سفر دوم، بیستم اردیبهشت ماه آغاز شده و هنرمندان پیشکسوت به سمت منطقه کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری سفر کرده‌اند. شعار این سفر حفظ منابع طبیعی و معرفی مناطق گردشگری ایران است و با ظرفیتی که هنرمندان پیشکسوت دارند می‌توانیم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری فعالیت داشته باشیم.

رئیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به منطقه بکر «کوهرنگ» عنوان کرد: منطقه کوهرنگ، پرآب است و 11 درصد آب کشور از این منطقه که دارای رود و چشمه‌های فراوان است تأمین می شود.

وی افزود: در این سفر کوهرنگ به عنوان منطقه طبیعی بکر معرفی خواهد شد و با توجه به حمایت‌های فرماندار، امام جمعه و مسئولان استان امیدواریم در این منطقه تفریحی اردوگاه تفریحی برای هنرمندان احداث شود.

عظیمی با اشاره به شرایط سنی هنرمندان مسافر بیان کرد: هنرمندان پیشکسوت بالای 60 سال در این سفر به کوه و دشت و طبیعت می‌روند. ما می‌خواهیم ثابت کنیم که هنرمندان پیشکسوت از نظر جسمی شرایط خوبی دارند و می‌توانند همپای جوانان به سفر و سیاحت بپردازند.

وی با اشاره به تصمیم مسئولین شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: با مساعدت مسئولین شهرستان کوهرنگ قرار شده یک قطعه زمین مناسب با حمایت‌های زیرساختی داده شود که اردوگاه فرهنگی، تفریحی و گردشگری هنرمندان پیشکسوت بنا شود ضمن اینکه این دومین پروژه عمرانی برای اردوگاه رفاهی هنرمندان خواهد بود.

اولین اردوگاه در شهرستان دامغان و استان سمنان با حمایت خیرین بنا شده که برای استفاده هنرمندان پیشکسوت و خانواده‌هایشان خواهد بود و البته از لحاظ درآمد زایی حائز اهمیت است.

رئیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: طرح کلی این سفرها و بنای اردوگاه تفریحی با توجه به شأن و جایگاه بالای هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه فرهنگی و اجتماعی کشور در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم در آینده در هر استان چنین اردوگاه تفریحی را برای استفاده و رفاه حال هنرمندان پیشکسوت داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: 26 هنرمند پیشکسوت در این سفر همراه ما خواهند بود که به همراه خانواده تقریباً تعداد 50 نفر در سفر حضور دارند. اسامی این هنرمندان پیشکسوت که نام‌نویسی کرده‌اند به این ترتیب است:

سید علی اکبر سید حاجی، عبدالکاظم صادقا، عباس اخوین، هادی حاجی آقا جانی، افشین بختیار، محسن دلجو، جمشید جهانزاده، عنایت اله بخشی، رضا فیاضی، فرزانه نشاط خواه، رضا بانگیز، مهوش صبرکن، اسماعیل خلج، خسرو حکیم رابط، محمد ابراهیم رضایی، قربانعلی اجلی، مریم نشیبا، هادی مرزبان، ذبیح اله احمدی، غلامعلی لطیفی، هوشنگ گلدور توکلی، منوچهر پناهی‌نژاد، داوود فتحعلی بیگی، اصغر همت، صادق صندوقی، فرزانه کابلی، محمود عزیزی که به اتفاق همسر یا یکی از اعضای خانواده خود در این سفر حضور دارند.

وی در پایان گفت: با اهدای زمین به مؤسسه، مراسمی برای کلنگ‌زنی اردوگاه فرهنگی، تفریحی و گردشگری هنرمندان پیشکسوت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار