کاهش بهای نفت/ سقوط بهای طلا به پایین ترین سطح در یک هفته گذشته

پیش بینی ها در خصوص بی نتیجه بودن نشست آتی اوپک، بهای نفت را کاهش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال پیش بینی تحلیلگران در خصوص بی نتیجه بودن نشست آتی اوپک برای مهار عرضه بیش از حد نفت، بهای طلای سیاه روز دوشنبه با کاهش همراه بود. تحلیلگران اعلام کردند مازاد تولید نفت ممکن است بهای نفت خام برنت را به کمتر از 50 دلار در هر بشکه برساند. 

به گفته معامله گران، افزایش صادرات محصولات نفتی از چین هم بهای طلای سیاه را تحت تأثیر قرار داده است. صادرات سوخت گازوئیل و بنزین چین در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) در مقایسه با ماه قبل آن به ترتیب با 181.8 و 145.2 درصد افزایش به 1.53 میلیون تن و 970 هزار تن افزایش یافته است.

بهای نفت خام برنت با 66 سنت کاهش (معادل 1.3 درصد) به 50 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 51 سنت کاهش (معادل 1.05 درصد) به 48 دلار و 1 سنت در هر بشکه رسید.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است در ماه سپتامبر (ماه آینده) به منظور مهار مازاد عرضه نفت، در خصوص فریز کردن تولید طلای سیاه مذاکره کنند. این درحالیست که تحلیلگران پیش بینی کردند دستیابی به توافق در نشست آتی اوپک هم بعید به نظر می رسد.
بهای طلا نیز روز دوشنبه با کاهش همراه بود. به دنبال اظهارات مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا درخصوص احتمال افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی، ارزش دلار تقویت شد و بهای طلا به پایین ترین سطح در یک هفته گذشته رسید.

بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات با 0.3 درصد کاهش به 1337.12 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.4 درصد کاهش به 1341.20 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار